Berntsen med mål for Norge

Adrian Berntsen markerte seg i sin første kamp fra start for G18-landslaget.

Det norske G18-landslaget åpnet Federations Cup med en overbevisende 4-0-seier mot Latvia på fredag. Adrian Berntsen fikk sin debut når han kom inn ti minutter før slutt. Tord Johnsen Salte spilte hele kampen med kapteinsbindet rundt armen.

Lørdag formiddag var Ukraina motstander i lagets andre kamp i turneringen. Til tross for norsk dominans i banespillet og et flott ledermål, endte oppgjøret med en 2-1-seier til Ukraina.

Norge fikk en god start på kampen. 18 minutter var spilt da Adrian Berntsen på nydelig vis banket inn 1-0 fra kanten av sekstenmeteren.

Landslagstrener Pål Arne Johansen var fornøyd med Bryne-spiller Adrian Berntsen.

– Angrepsspillet vårt på sitt beste i begge kampene har holdt et veldig bra nivå. Det er veldig gøy å se. Adrian Berntsen var den siste som kom med i troppen, men er likevel han som har spilt mest så langt. Han banket ballen i vinkelen i dag og spilte en god kamp - det var veldig gøy for ham, sier Johansen til fotball.no

Norge spiller mot Makedonia på mandag.