- Hørt mye flott om Bryne

Kris Devaux (25) signerte en 2-års avtale med klubben etter kampen mot Sandnes Ulf på lørdag.

Kris er nå klar til å gjøre sitt for at Bryne oppfyller sine ambisjoner for årets sesong. I vårt intervju forteller Kris at han er veldig fornøyd med å ha kommet til Vestlandet.

(Videosak i bunnen)

- Det er flott. Jeg er veldig fornøyd. Det har vært verdt det å vente nå i vinter for å signere for Bryne. Jeg har blitt veldig imponert og jeg har hørt mye flott om klubben.

Kris startet karrieren sin med å spille på University of Delaware i USA i fire år før han spilte et år i Frankrike. De siste tre årene har han vært i Norge hvor han har spilt et år i Strindheim og de siste to årene i Hønefoss.

Hvorfor valgte du å signere for Bryne?

- Det var et par ulike grunner til det. Den ene var interessen de viste for meg. Jeg fikk kjapt snakke med Asle (ref daglig leder) og folk rundt meg fortalte meg at hvis du har muligheten til å gå til Bryne, så går du. Når muligheten da bydde seg, så var det flott. Jeg var her sist uke og fikk sett hva klubben stod for og da så jeg hvorfor de sa at jeg måtte gå hit.

Hvilke forventninger har du til årets sesong?

- Jeg tror vi kan forvente å være i toppen - det må vi forvente. Dette er en stor klubb og det er høyt nivå på treningene og i kampene. Vi skal kjempe om opprykk og gå opp til der klubben hører hjemme!