Vellykket Vinterproff

Bryne FK arrangerte vinterproffdager i samarbeid med Jæren Sparebank februar 2018

Bryne FK arrangerte Jæren Sparebank Vinterproffdager for 13-15 åringer tre dager i vinterferien 2018. Mandag, tirsdag og onsdag fra kl. 0800 til 1300.

22 gutter i aldersgruppen 13-15 år fra følgende klubber deltok: Bryne FK (6 stk), EIK (2 stk), Eiger FK (3 stk), Moi IL (3 stk), Bjerkreim IL (2 stk), Varhaug IL (2 stk), Nærbø IL (3 stk) og Kåsen IL (1 stk).

Hver treningsdag startet med frokost i 2.etasje i klubbhuset kl 0815. Fra kl 0915 til 1045 kjørte vi treningsøkter ute i Jærhallen der vi delte inn i to grupper + keepergruppe. Så var det i dusjen før lunsj stod klar i 2.etasje på klubbhuset.

Treningsøktene bestod av følgende hovedtema:

Mandag: Rolletrening med offensivt fokus. 1.valg er alltid fremover når vi kan (orientering, kroppsstilling, pasning, 1.touch, valg).

Tirsdag: Omstillingsfokus begge veier. Hva gjør vi som enkeltspillere og lagdel for å vinne igjen tapt ball, eller hva gjør vi når vi vinner ball (individuelt og relasjonelt).

Onsdag: Ta valg offensivt for å skape sjanser og skåre mål + det motsatte å hindre sjanser og mål. Tekniske og taktiske valg.

Vil bare takke dere, og alle som var med å bidra til at guttene fikk påfyll med god fotballkunnskap. Jeg fikk heim en gutt som hadde klare mål på hva han måtte jobbe med fremover, som han sa ( skal jeg bli Brynespiller så må jeg trene på dette ) Håper dere forsetter med dette opplegget for de som ønsker det lille ekstra. Det at Ole Hjelmhaug bidrar, og kommer og ser på guttene når de trener er en stor inspirasjon.

— Svein Harald Andersen, far

Etter lunsj første dag fikk guttene et foredrag om kosthold, restitusjon og søvn av ernæringsfysiolog og PT Helene Lerbrekk. Dag to kjørte Helene en basis økt etter lunsj på Sats Elixia med hovedfokus på styrke og bevegelighet tilpasset aldersgruppen 13-15 år. Den tredje dagen delte vi guttene opp i grupper ut fra posisjoner (keepere, forsvarere, midtbane og angripere) og gikk gjennom rollekrav og egentreningsmuligheter ut fra rolle.

Vår samarbeidspartner Jæren Sparebank delte ut fotballsokker, drikkeflaske og bøff til alle spillerne.

I trenerteamet hadde vi ansvarlig og keepertrener Stian Rosseland, hovedtrener Ole Hjelmhaug, utviklingsleder Even Sel, G 19-1 trener Aleksander Midtsian og G 16-1 trener og spillerutvikler 13-16 år Espen Undheim.

I uken før skolestart 2018-2019 (uke 33) vil vi kjøre Jæren Sparebank Sommerproff for tilsvarende aldersgruppe.

JSB 0001 SG Logo-01