Bryne 2 med nytt tap

Bryne 2 tapte 0-4 for Pors i helgen.

Norsk Tipping-ligaen avd. 3

Bryne 2 - Pors 0-4 (0-1)

Bryne Stadion

Tilskuere: 50

Mål: 0-1 Sebastian Fredriksen (21'), 0-2 Tobias Lauritsen (55'), 0-3 Granit Shala (68'), 0-4 Tobias Lauritsen (88')

Dommer: Kjetil Nordmark, Orstad – meget bra dømming, en av banens beste aktører.

Ingen gule kort.

Sjanser: 3-14

Hjørnespark: 1-3

Lagoppstilling Bryne 2 (3-5-2): Deniss Korneiciks – Kalle Roba, Sander Ystanes (kaptein) (Eirik Undheim fra 46.), Aleksander Midtsian (Ola Mæland fra 80') - Ola Johannes Elvedahl , Einar T. Lye (Sander Ueland Braut fra 61'), Eirik Hadland, Jonatan Braut Brunes, Tord Rasmussen Lande – Kristoffer Mjåtveit (Joakim Grude fra 61'), Kristian H. Magnusson (Sondre S. Hovland fra 75')

Poeng Bryne 2: Deniss Korneiciks 3, Eirik Hadland 2, Kalle Roba 1

Kampen

Etter en rolig åpning, begynner Pors å få grep om kampen og spiller seg til tre målsjanser  der to headinger går like utenfor, og et returskudd går i stolperota. Nær midten av omgangen sprekker nullen for Bryne 2. Sebastian Fredriksen får stå udekket på 16m og skyte hardt og velplassert i motsatt hjørne. Like etter skaper Bryne sin eneste sjanse i 1.omgang. Kristian Magnusson avslutter et godt angrep med å skyte hardt rett på keeper.  Men Pors fortsetter å dominere. Sander Ystanes redder på streken og keeper Korneiciks hindrer Pors i å lede mer enn 1-0 til pause.

I andre omgang  fortsetter det fysisk sterke og gode Pors-laget der de slapp i 1.omgang. Bare  Brynes nye keeper, Deniss Korneiciks hindrer et braktap for Bryne 2, med minst fem svært gode redninger, der han heller ikke kunne gjøre noe med Pors` tildels  svært gode scoringer. Bryne 2 kommer til noen kontringsmuligheter, og på en av disse blir Magnusson spilt gjennom alene med en god Pors-keeper, som  får reddet til corner, forøvrig Brynes eneste I hele kampen. Etter hjørnesparket kommer Brynes største sjansei 2.omgang der Pors-keeperen med et tigersprang redder Kalle Robas gode heading fra kort hold.

Som sjansestatistikken viser, vinner det gode Pors-laget en meget fortjent seier. Bryne 2 tar ingen sjanser med spillere som kan være aktuelle som  innbyttere i morgen mot EIK, og både Sander Ystanes, Einar T. Lye og Kristian Magnusson blir tatt av banen før slutt. Ellers var det et gledelig gjensyn med Eirik Hadland på midtbanen, tilbake etter skade, og unge og urutinerte Ola Mæland og Sondre Hovland viste tendenser til fikst og kjapt angrepsspill  mot voksne Pors-forsvarere mot slutten av kampen.

Referat av: Geir Magnus Sandve