Aarbakkebanen blir ny hjemmebane

Aarbakkebanen er offisielt åpnet og er klar til bruk. Neste sesong skal damelaget spille alle kampene sine her.

Denne høsten har Aarbakkebanen fått en etterlengtet oppgradering. Banen har fått nytt dekke og det er innstallert nytt LED-lysanlegg. Anlegget er finansiert med hjelp fra Time kommune, spillemidler og Aarbakke.

I dag var Stian Langeland fra Time kommune og Inge Brigt Aarbakke på besøk for å åpne banen sammen med ungene på Bryne FKs fotballfritidsordning.

PFO.jpg
Ungene på PFO startet økten sin med straffesparkkonkuranse mot Iselin Evje Rusdal. Inge Brigt Aarbakke står i kø for å ta sin straffe.

Banedekket er oppgradert til å bli topp kvalitet og vil bli brukt som treningsflate til herrelaget på dagtid og fortsatt bruk av alle aldersbestemte lag på ettermiddag, kvelder og helger.

Aarbakkebanen blir også ny hjemmebane for damelaget i neste års nasjonale 2. divisjon. Banen er godkjent fra NFF sin side og laget er klare for å spille alle sine kamper hjemme på Bryne FK sitt eget anlegg. Denne sesongen har laget spilt kampene sine på både Aarbakkebanen og Rosselandsbanen.

Bryne - Staal.jpg
Damelaget ser frem til å bruke den nye banen som fast hjemmebane.

Videre har vi planer om å ruste opp banen med benker for tilskuere samt et speakeranlegg. Men da trenger vi drahjelp fra sponsorer som blir med på jentesatsingen.

Det er også et ønske om å få til kameraplattform samt en kombinert kiosk og oppholdsrom i tilknytning til klubbhuset – da får vi «steg for steg» oppgradert anlegget. Realisering av slike planer vil også være avhengig av sponsormidler og dugnadsarbeid.

AarbakkeA.jpg
PFO-ungene tester ut dekket på midtsirkelen som er prydet av Aarbakke.

Bryne FK takker alle som har vært med å bidra til ny bane. Takk til Lars Enevoldsen som har vært prosjektleder. Takk til alle som har bidratt med midler og til alle som har vært med på å sette opp den nye banen. Spesielt takk til pensjonistgruppen som har bidratt med enormt mange dugnadstimer for å få banen på plass.

Dette er en kjærkommen oppgradering av baneanlegget på Bryne Stadion.