Aasen ferdig i Bryne

Vegard Aasen sin tid i Bryne FK er forbi. Kontrakten hans går ut i 2022 og han har fått beskjed om at han ikke får ny kontrakt.

Vegard kom til Bryne før 2020-sesongen og var delaktig i Brynes comeback på nest høyeste nivå i Norge.

Vi kjenner Vegard som en god teknisk spiller med en fin ro med ball. Det fikk han virkelig vist frem i oppkjøringen til denne sesongen. En skade tidlig i sesongen gjorde at situasjon ble forandret og han havnet lengre bak i køen med tanke på spilletid.

Til tross for dette har Vegard vært en stor lagspiller, der han har satt laget foran seg selv. Han har spilt den rollen som krevdes på skyggelaget i trening, og jobbet for at vi alle skal bli bedre. Samtidig har han bidratt og vært en god ambassadør for vårt unge rekruttlag.

Trapper ned
Vegard Aasen velger nå å trappe ned på fotballkarrieren.

– Det er litt trist. Men jeg har hatt en god tid i Bryne med flere oppturer enn nedturer.

Vegard trekker fram opprykket i 2020 som et høydepunkt, men også at han har vært med å forsvare klubbens plass i OBOS-ligaen de siste to sesongene.

Samtidig med fotballkarrieren i Bryne har Vegard Aasen fullført en Master i Økonomi og administrasjon ved UiS. Han er nå utdannet siviløkonom og er klar for å jobbe videre på en helt ny arena.

Et vanskelig valg
Kevin Knappen ønsker å takke midtbanespilleren for hans bidrag for klubben.

– Vegard har personlig hatt en utfordrende sesong i 2022, der han i store deler har vært utfordreren i sine posisjoner på banen. I hard konkurranse ble det litt mindre spilletid enn det vi alle håpte. Men Vegard har stått godt i konkurransen, og han skal også ha en stor del av æren for at vi kom ut av uføret innledningsvis i sesongen.

Vi ønsker å takke Vegard for hans innsats gjennom tre sesonger for Bryne FK! Lykke til videre Aasen!