Akkreditering til Bryne-Grorud 18 juni

Ny hjemmekamp på Bryne stadion i OBOS-liga.

Vi ønsker media velkommen til Bryne stadion. Vedlagt skjema fylles ut for å få akkreditering til Bryne-Grorud.

Klikk deg inn her.

Viktig informasjon til fotografer. Vi håper på forståelse for disse reglene, som vi er nødt for å følge.

Covid-regler fra NFF gjeldende for alle fotografer under kamp.

Som hovedregel gjelder følgende;

• Fotografer skal ha sitt arbeidsområde på kortsidene bak mål, utenfor sikkerhetssonen og de skal bære munnbind til enhver tid.
  • De skal til enhver tid holde nødvendig smittevernavstand til hverandre.
  • De skal ha adgang til sine akkrediterte områder via en smittevernsikker måte.
  • Fotografer skal ikke, verken før under eller kamp, være på indre bane på samme side som innbytterbenkene. Skal de skifte side må de gå annen vei enn foran innbytterbenkene.
  • Fotografer skal uansett heller ikke bevege seg på områder hvor det kan være spillere eller andre fra lagenes kohorter.

I tillegg til hovedregelen kan klubber tilrettelegge for fotografer på andre steder enn bare utenfor sikkerhetssonen bak begge målene.

• Fra kortsiden opp til forlengelsen av 16m-linjen kan det tilrettelegges hvis klubb kan ivareta nødvendig smittevern og vakthold samt ivareta sikkerhetsbestemmelsene. Dette er uansett begrenset til KUN å gjelde for motsatt side av innbytterbenkene. På samme langside som innbytterbenkene vil bl.a. oppvarming under kampens gang skje. Derfor ingen indre bane aktivitet for fotografer på denne langsiden selv om de er utenfor sikkerhetssonen.

Før kampstart (etter myntkast) skal fotografene velge side. Hvis arenaens utforming og logistikk tillater dette kan de ta bilder av innmarsj fra posisjon på motsatt side (utenfor sikkerhetssonen) og deretter velge side etter at lagene har avklart hvilken vei de skal spille. De kan kun forflytte seg til sine posisjoner ut fra arenaens logistikk men selvfølgelig ikke foran lagenes innbytterbenker. Alle områder skal også ha nødvendig vakthold.