_A1V3096-ARW_DxO_DeepPRIMEXD

Bjørnstad er med

Mikkel Bjørnstad forlenger kontrakten med Bryne FK og fortsetter som Kevin Knappens assistenttrener.

Mikkel Bjørnstad har signert en ny treårsavtale som gjør han til assistenttrener i klubben ut 2026. Klubben er veldig fornøyd med å få enda mer kontinuitet i det sportslige apparatet og for å beholde Bjørnstads faglige kompetanse i klubben.

– Jeg føler det har vært en god match så lang. Jeg trives godt å bo på Bryne og leve i den jærske kulturen. Jeg trives godt med kolleger og spillerne. Sportslig har vi tatt dette i riktig retning, og det ligger gode muligheter for å dra dette enda lenger, forteller Bjørnstad.

Bjørnstad har akademisk fotballbakgrunn med mastergrad fra Norges idrettshøyskole. Samarbeidet med Knappen startet på aldersbestemt landslag da de begge jobbet med J19-landslaget. Deretter jobbet de to år sammen i Hødd før Knappen og hans medhjelper signerte for Bryne.

Bjørnstad fortsetter i stillingen som assistenttrener i klubben og ser frem til å jobbe videre med prosjektet. Hverdagen som assistenttrener går med på mye analysearbeid. Analyse av motstander og analyse av eget lag. Dette skal overføres til spillerne gjennom samtaler oppfølging og trening.

– Mitt ansvar er å legge til rette for at vi får best mulig treningshverdag og gode resultater på banen.

Sportslig leder Roger Eskeland ser frem til å ha med en ressurs som Bjørnstad i teamet de neste årene også.

– Mikkel har god relasjon med spillerene og han har en enorm arbeidskapasitet. Dette er kvaliteter som passer godt inn i vår profil. Han er også spesielt dyktig på analyse og han har et landslagsengasjement som er en fjær i hatten for både han og klubben.

I tillegg til jobben i Bryne FK har Mikkel Bjørnstad et engasjement på G-18-landslaget. Der jobber han som assistent / analyseansvarlig på lagets landslagssamlinger.

– Det er spennende og lærerikt å jobbe med flere ulike personer. Jeg drar med meg erfaringer fra et annerledes miljø inn i Bryne, forteller Bjørnstad.

Klubben ser frem til å jobbe videre med Mikkel og videre progresjon med A-laget.