.jpg)
Bryne FK ansetter administrativ leder
Anne Grethe Hustoft Flataukan ny administrativ leder.
Anne Grethe Hustoft Flataukan begynner i nyopprettet stilling som administrativ leder fra i høst. Hun begynner senest 10. oktober i en 50 prosent stilling.
Hovedoppgavene vil være administrasjon/økonomi innen klubbdrift, og i tillegg ledelse av forbedringstiltak i tråd med klubbens kvalitetsstandarder og verdier.
Anne Grethe har gjennom flere år vært med oss på frivillig arbeid, dugnadsarbeid og kjenner også klubben godt gjennom å ha hatt egne gutter med på aldersbestemte lag. Hun har vært styrer og assisterende styrer i Espira Ree barnehage de siste 19 årene.
Anne Grethe er godt over gjennomsnittet fotballinteressert, og hun er vokst opp på Eikeland i Time kommune. Hun spilte fotball i oppveksten på Undheim IL, var innom Bryne FK og deretter på Kåsen fram til hun var 19 år. Jeg la opp mens jeg var på topp, sier Anne Grethe og ler. Hun er gift, har to barn og bor i Bryne.
Anne Grethe sier at hun gleder seg til å begynne, og har lenge tenkt at det hadde vært kjekt å jobbe i klubben. Hun kommenterer også at det er store forskjeller på når hennes egne gutter begynte å spille fotball i Bryne for nesten 10 år siden og fram til nå. Det er flere folk som jobber i klubben, og mye større interesse for Bryne hos folk flest. Jeg har også merket at det er en større tilstedeværelse og kontakt fra ledelsen til hele bredden. Det så jeg første gang gjennom den store årlige klubbdugnaden i Kongeparken. Daglig leder ønsker folk velkommen og er også med på dugnadsarbeidet hele helgen. Dette liker jeg.
Daglig leder Hans-Øyvind Sagen sier at bakgrunnen for den nye stillingen er økende administrative oppgaver i klubben de siste årene, og økende behov for økonomioppfølging og god drift. Vi er godt over 800 medlemmer, og mye skal koordineres både innen breddefotballen og toppfotballen. Inntekter og aktivitetsnivå har blitt mer enn doblet fra 30 millioner kroner i 2021 til godt over 60 millioner kroner i 2025. Vi har de siste tre årene gjort større endringer med flere folk innen sport og toppfotballen – og nå er det dags å ta noen nye steg innen organiseringen av klubbdriften.
Sagen sier videre at alle nåværende ansatte i klubben gjør en formidabel arbeidsinnsats, men det er ofte på grensen til hva som er realistiske jobbkrav for den enkelte i en fase der klubben har vokst og flere oppgaver må løses. Mange oppgaver i klubben har blitt vesentlig større og mer komplekse de siste årene. Balansegangen vår er at vi ikke kan øke den administrative kapasiteten vår før vi har en forsvarlig økonomi og inntektsgrunnlag. Men nå er tiden inne til å ta et enda et nytt steg, og jeg gleder meg til at Anne Grethe kommer om bord og blir en ny ressurs i klubben. Mange oppgaver må gjennomføres til rett tid og med god kvalitet for at alt skal fungere – og samtidig er vi en arena der små og store dedikerte fotballspillere har et stort ønske om å få realisert sine fotballdrømmer. Vår visjon er å så fotballglede, dyrke talent og hauste mirakel. Dette må vi organisere så godt som mulig for alle som er knyttet til klubben.