Bryne FK sitt gatefotballag

på nasjonal turnering

Tirsdag 30.november til onsdag 1.desember reiste 9 spillere og 2 trenere til Raufoss for å spille nasjonal turnering for gatelag.

Turneringen er et årlig tiltak gjennom fotballstiftelsen. 25 klubber innenfor fotballstiftelsen deltok i 2021. Og fotballstiftelsen er et underbruk av Norsk Toppfotballsenter. Det ble spilt 7`er fotball over 2 x 12,5 minutt med 5 minutters pause

Vi startet med minibuss fra Hagabuss fra Bryne stadion til Sola flyplass. Så bar det videre med fly til Gardemoen der vi ble hentet og kjørt i buss til Raufoss. Vi delte buss med Viking FK og Bodø Glimt sine gatelag.

Fra klokken 13.00 til 17.00 ble det spilt 7`er kamper i Raufoss Storhall. Vi spilte mot Vålerenga og Ranheim.

Så bar det videre i samme buss til Gjøvik der vi sjekket inn på Quality Hotell Gjøvik. Og klokken 20.00 til 22.00 ble det servert «gallamiddag» med hovedrett og dessert i Gjøvik Olympiske fjellhall. Her var det 25 gatelag tilstede (ca.300 personer). Her ble det og servert musikalsk underholdning fra senen.

Onsdag startet vi med tidlig frokost og utsjekk før bussen kjørte oss tilbake til Raufoss Storhall og nye 7`er kamper. Utenfor hotellet og storhallen var det «bikkjekaldt» med 16-17 minusgrader. Denne dagen spilte vi kamper mot Ham-Kam, KFUM Oslo og Molde. Mellom kampene hadde vi tilgang på eget inndelt pauseområde med tørrproviant som brød, pålegg, juice o.l. Laget fikk og sponsa fire pizzaer fra Pizzabakeren. Vi oppholdt oss hele tiden som en kohort slik at vi tok våre forhåndsregler med tanke på den nasjonale smittesituasjonen.

Etter finalespillet og premieutdeling på ettermiddagen tok vi buss til Gardemoen og så med fly til Sola igjen. Ca. kl. 23.00 var vi godt tilbake på Bryne stadion med Hagabuss.

Gatelagsspillerne våre representerte klubben vår på en flott måte både på banen og før og etter kampene. Og vi hadde alle en inspirerende og motiverende tur som et ganske ferskt og nyoppstartet gatelag.

Ref. trenerne Espen Undheim og Morten H Dahle