Strålende på Kiwi Bama Cup

Kiwi Bama Cup Bryne gikk av stabelen 9. september i veldig flott vær!

Det passet arrangørene bra siden deler av 2. etasje på klubbhuset nå blir ombygd til treningsrom og det ikke gikk an å ha kafe der oppe som vanlig. I stedet fikk vi satt på et stort telt som ble til kiosk ute mellom grasbanen og Aarbakkebanen. Dette fungerte veldig bra! Her satt også sekretariatet og fikk nyte sola hele dagen!

Foto: Svenn Olav Sele

Kiwi Bama kjører fokus på frukt og sunn mat. Det ble servert lapskaus, wraps, salat, eplejus, masse fruktbeger og blåbær! I tillegg sa representanten fra Kiwi Bama at vi på Bryne var spesielt gode på å drikke mye smoothie! Okei, kakesalget gikk også veldig bra..

Siden det var så mange påmeldte lag, kom også grasbanen i bruk. Alle synes det var stas å få spille på en så flott bane! Det var i alt 16 baner på grasbanen, Aarbakkebanen og i Jærhallen: 7 binger med 3’er fotball, 5 5’er baner og 3 7’er baner.

Spillerne var fra 6 til og med 11 år, og vi hadde 186 påmeldte lag fra 28 klubber som stilte med til sammen 1200 spillere. Dei fleste laga var kjente og kjære lokale klubbene, men og litt meir eksotiske lag fra Kopervik og Sokndal

Ellers må nevnes at dugnadsånden fremdeles lever på Bryne!

Det var rundt 220 på dugnad i kiosk, parkering, turneringsverter, fruktkuttere, sekretariat, samt rigging fredag og lørdag morgen, og rydding lørdag kveld. Alt dette sto foreldre fra J/G 6 år til J/G14 år og spillere fra J/G-14 år for.

Seniorlagene hadde ansvar for premieutdeling og aktivitetscampen til Eat, Move, Sleep. I Eat deles skulle ungene smake på gulrot og kålrabi, i Move delen var det skudd med fotball på blink, mens vaktene fra Dame A og C hadde størst utfordring med å få ungene til å sitte stille et heilt minutt i Sleep delen av campen.

Det er og verdt å nevne den solide innsatsen på dommersiden! Det var 50 dommere som stilte fra J/G- 15, J/G-17 samt drahjelp fra Kåsen og damelaget for å fylle de siste vaktene. J15 stilte med 25 av dommerne hvor de fleste gjorde sin aller første dommerjobb! Well done!

Tusen takk til alle lag som meldte seg på og til alle som bidro fra egen klubb for å få til en knirkefri turnering!

Hilsen arrangementskomiteen Iselin, Ester og Merete