_VH94219-Enhanced-NR-X4

Bryne møtte 2 x Haugesund

Begge A-lagene våre møtte Haugesund-lag som skal spille ett nivå over oss denne sesongen. Kampene viser at vi er på god vei med sesongoppkjøringen.

Herrelaget møtte Eliteseriemotstand i Karmøy storhall på lørdag. Bryne viste gode takter i første omgang og klarte å komme tilbake i kampen igjen etter at Haugseund tok ledelsen. Elias Årsvoll slo tunell på Haugseundkeeper til 1-1 før pause. I andre omgang viste Haugesund at de har spillere som holder til på øverste nivå. Haugseund scoret to mål etter solide enkeltprestasjoner og vant til slutt 3-1. Bryne gjør en solid kamp og viser at de henger med på tross av divisjonsforskjellen.

Divisjonsforskjellen var større dagen i forveien, men her var det Bryne som så ut som et lag som lå på nivået over Haugesund. Fredag kveld møtte damelaget vårt Haugesund sine beste kvinner til kamp i Randaberg Arena. Haugesund skal spille i første divisjon denne sesongen, mens Bryne spiller i 2. divisjon sammen med Haugseund 2 (som de slo 1-0 forrige helg). Bryne kjørte førstedivisjonslaget og vant til slutt hele 5-0 etter scoringer av Sandra Pallesen Nygård (2), Marthe Johannessen, Filippa Wiig Bangsmoen og Siri Krey Mathiesen.

Treningsleir på Kypros og Marbella
Lørdag reiste A-lag kvinner på treningsleir til Kypros. Der blir de til lørdag 2. mars før de kommer hjem for å fortsette sesongoppkjøringen. Neste treningskamp for damene er mot Arna-Bjørnar lørdag 9 mars kl 15:30 på Arna Idrettspark.

Herrelaget reiser i dag til Marbella. Der skal de forberede seg til treningskamper mot Kongsvinger og Aalesund. Lørdag 2. mars kl 16:00 spiller de mot Kongsvinger. Onsdag 6 mars kl 17:00 møter de Aalesund. Begge kampene vises på direktesport og Jærbladet sine nettsider.