Brynerekruttene videre i Rogalandscupen

Bryne 2 slo Klepp 5-2 da de i helgen avanserte til neste runde av Rogalandscupen.

Bryne 2 spilte borte mot Klepp i Rogalandscupen på søndag. Kampen startet med ett straffespark til hjemmelaget på grunn av divisjonsforskjellen på lagene. Straffen satt i mål og kampen ble derfor satt i gang med 1-0 til Klepp.

Klepp økte til 2-0 midtveis i 1. omgang før Bryne evnet å øke tempoet i kampen. Bryne reduserte til 2-1 etter ca. 30 minutters spill med skåring av Ville Aune.

I 2. omgang fortsatte Bryne og øke presset på hjemmelaget. Kombinasjonene satt bedre, og sjansene kom hyppigere. Bryne utlignet i det 55 minutt etter skåring av Håkon Steen, før navnebror Håkon Tveit satte Bryne i ledelsen like etter.

Innbytter Jaran Eike Østrem skåret like etter innhoppet og økte til 4-2 før Martin Åmot Lye satt siste spiker i kista å økte til 5-2.