Duarte Moreira klar for Bryne

Bryne styrker angrepet med en ny spiller fra Portugal.

– En ung spiller med et voldsomt potensial, forteller Kevin Knappen om Brynes nysignering.

Portugiseren melder overgang fra Valadares Gaia til Bryne og har signert for Bryne ut 2025.

21-åringen har gått gradene i et av Portugals beste akademi og han kommer til Bryne for å utvikle seg videre. Den unge spissen er en anvendelig spiller som også kan bekle kantene. Kevin Knappen får en svært ambisiøs og godt skolert spiller.

– Vi får en spiller som er god i flere faser av spillet. Bra feilvendt, sterk i nærspillet samtidig som han kan true bakrom. Han har ferdigheter som vi trenger i vårt lag og han komplementerer de angrepsspillerene vi allerede har, utdyper hovedtreneren.

Bryne fikk øynene opp for den unge portugiseren da han var på prøvespill i Ham Kam i vinter. Han var på prøvespill i Bryne i forrige uke og kronet oppholdet med scoring i treningskampen mot Start på lørdag. Roger Eskeland har hentet en spiller som passer Brynes profil. En spiller som har lyst til å utvikle seg selv og laget.

– Han hadde en fin treningsuke da han var her og kom til flere store sjanser mot Start. Det er en spiller som skaper mye og som jobber for laget.

Moreira er på plass i Bryne i kveld og er klar for spill i neste uke. For Bryne er det en viktig brikke som er på plass før vi går inn i et meget tett kampprogram i august. Daglig leder Hans Øyvind Sagen skryter av NFF for svært god hjelp og rask respons i denne internasjonale overgangen som ble klar fredag kveld.

– Flinke folk i forbundet bidrog til at godkjenningen via NFF, FIFA og Portugal tok vesentlig kortere tid enn forventet.

0S6A1146.jpg
Vi gleder oss til å se Duarte score enda flere mål for Bryne FK.