Farse på turnering i Danmark

G16 og J17 var i Danmark på Nørhalne Cup denne helgen med 500 andre lag fra flere nasjoner.

Knallgod plassering for Brynejentene
Brynes jenter 17 spilte i klasse med lag fra Kristiansand, Oslo, Sverige og Tyskland. Det ble spilt puljespill og etter syv kamper endte jentene på 18 poeng med 19-2 i målforskjell. Bryne endte på samme poengsum og målscore som Randesund, men med tap i innbyrdes oppgjør endte de på en fin 2. plass. En meget god gjennomført turnering både sportslig og sosialt for jentene.

Farsefraternisering
Bryne har fått mye oppmerksomhet internasjonalt etter Haaland-overgangen. G16 breddelaget fikk oppmerksomhet både fra norske og utenlandske klubber som synes det var stas med Bryne og Erling Braut Haaland. Samholdet og positiviteten gjengen utlyste medførte også til at motstanderlag og andre lag tok kontakt.

lagbilde.jpg
Lundby fra Gøteborg feiret som Haaland da de knuste Brynelaget, de spiller til vanlig i elitedivisjonen i Gøteborg og omegn. Siden vi var Bryne FK og på grunn av positiviteten våre spillere utviste ville de ha felles bilde med oss etter kampen.

farsebilde.jpg
Farse var blitt ett begrep hos andre norske lag. Siste kamp i turneringa var mot Røa som også er ett breddelag som Bryneguttene. Dommer møtte sent til kampen så da hadde vi en uformell straffekonk før kampen. Vi vant kampen og etterpå var det smil og latter pluss felles farsebilde.