Fjerde keeper signert

Bryne FK har signert Roger Eskeland i rollen som ny keepertrener.

Keeperlegenden har har spilt over 500 kamper for Bryne FK i Eliteserien og OBOS-ligaen. Han fikk også med seg rundt 50 landskamper på de forskjellige aldersbestemte landslagene. Nå er han tilbake i rollen som keepertrener.

Brynes nummer en er klar for å bidra med sin erfaring og kompetanse for Bryne FK. Roger har høyeste keepertrenerutdanning med UEFA Pro keepertrener-lisens, i tillegg til å ha UEFA B-lisens. Han har mange års erfaring som både keeper og keepertrener.

Roger Eskeland jobber allerede i klubben som sportslig leder for herrelaget. Nå skal han kombinere denne rollen med jobben som keepertrener og Bryne FK får en ny 100% ansatt. Hans Øyvind Sagen synes det er en stor fordel at Roger nå skal være med som heltdsansatt i den økte sportslige satsingen for Bryne FK.

– Roger har gjort en god jobb med spillerlogistikk og sportslig ledelse A-laget det siste året, og dette har vært et deltidsengasjement. Når Roger overtar keepertrener-rollen for A-laget, så vil han også være faglig medspiller med øvrige lag i klubben – og han kan bidra på mange måter, forteller Hans Øyvind.