Fotballhelg på Aarbakkebanen

Vi lader opp til en skikkelig fotballhelg, med lokaloppgjør for herrene mot Sandnes Ulf lørdag 13.00.

Treningsuka er godt i gang, og til helga skal flere av lagene i aksjon. A-lag herrer skal spille treningskamp hjemme mot Sandnes Ulf lørdag kl. 13.00, A-lag kvinner skal spille hjemmekamp mot FK Vidar søndag kl. 18.30.

I tillegg skal G19 spille borte mot Sandnes Ulf fredag kl. 19.00, J14-2 spiller hjemme mot Viking søndag kl. 12.30, mens G15 og G17 skal begge spille hjemme mot FK Haugesund kl. 14.00 og kl. 16.00.

Om noen ønsker å komme se på har også herrelaget fotballtreninger ute på torsdag kl. 10.30 – 11.45, og fredag kl. 14.00.

– Det er stas med interesse rundt laget, og om folk er nysgjerrige på hva vi holder på med, er det bare kjekt. Så til de som ønsker å komme se må bare gjøre det, forteller hovedtrener Knappen.

I sesongoppkjøringen i fjor ble det mange kamper mot svakere motstand. I år blir det derfor fokus på å matche seg mot de på samme nivå, eller bedre. For herrelaget blir det et skikkelig lokaloppgjør i årets andre treningskamp når de møter Sandnes Ulf lørdag.

– Det er en revansjelysten gjeng etter fjorårs sesongen, og det skal ikke stå på vilje eller entusiasme i laget. Dette blir nyttig trening for å få en klarere referanse på hvordan vi ligger an, avslutter Knappen.

falkeblikk.png

Damelaget skal spille sin første treningskamp for året mot FK Vidar, dette er et lag de slo både på hjemme- og bortebane i fjorårets sesong, henholdsvis 1-0 og 4-1.

Den ferske treneren for A-lag kvinner, Pål-Stian Eriksen kan fortelle om et lag som har trent systematisert, og er ferdig med de to første spillfasene, og er nå i gang med tredje fase. Det er også blitt lagt ned mye tid på videoanalyse.

– Veldig spent på laget. Det er en treningskamp, men man får en referanse og et perspektiv på hvordan det ser ut i kampsammenheng. Det er også mange spillere som vil få sjansen, da vi fortsatt jobber med å få satt sammen laget som skal stille til start når sesongen er i gang, avslutter Pål-Stian.