Gatelaget på tur

Forrige uke var gatelaget til Bryne FK på nasjonal gatelagsturnering på Nadderud stadion. Her kommer reisebrevet fra trener Espen Undheim.

Vi var 10 spillere og 2 trenere som reiste fra Bryne stadion tirsdag kl.07.00 med Hagabuss til Sola flyplass.

Fra Gardemoen delte vi buss med Viking. Bussen tok også turen innom Åråsen for å hente opp Lillestrøm sitt gatelag.

Kl. 12.30 var det åpning av turneringen på Nadderud. Leder av fotballstiftelsen Arne Knoph og ordfører i Bærum stod for åpningen.

Vi dro det hele i gang med 7’er kamp mot Molde kl.13.00. Her vant vi 2-0 etter en litt rotete fotballkamp.

trener.jpg
Morten Haukland Dahle i trenerapparatet er svært fornøyd med innsatsen.

Kl.15.00 var det ny kamp mot Vålerenga. Her vant vi også 2-0 etter en fin teknisk kamp mot et godt lag (vi tapte 6-1 for Vålerenga i desember 2021).

Etter kampen var det innsjekk på hotell på Fornebu for hele gjengen.Her bodde vi på dobbeltrom. Til slutt var det felles middag med dessert på hotellet kl.20.00.

Onsdag var det frokost kl.07.00 før lagene til Bryne, Viking og Godset ble hentet av buss kl.08.00.

Dagen startet med kvartfinale i A-sluttspillet mot Jerv kl.09.30. Jerv var gode og tok raskt en 2-0 ledelse. Med noen gode ord og litt lagendring i pausen snudde vi kampen. Rett før slutt utliknet vi til 2-2 etter en herlig lagmoral. På overtid ble det dramatisk da Jerv fikk frispark og klarte å skåre på dette frisparket via muren. Et surt tap, men Jerv var gode og fortjente seieren. Dermed ble det plasseringskamper på oss de neste to kampene.

pause.jpg
Gatelaget lader opp til neste kamp.

Først møte vi Moss til en hard fysisk batalje. Her var det mange knallharde taklinger og lite finspill. Vi tok kampen og vant 1-0.

Til slutt var det kamp om 5. og 6. plassen som stod på programmet. Her møte vi Viking sitt gatelag som vi kjenner veldig godt fra før av. Svein Fjellberg sine bygutter er et godt lag. Men denne gangen var lillebror Bryne best og vant 2-1.

I desember 2021 ble vi nummer 26 av 27 gatefotballag. Nå i august 2022 ble vi nr 5 av 27 lag. Solid fremgang. Vi fikk også en fin 3 plass på fair play tabellen. Det var skikkelige gutter og jenter vi hadde med oss på fotballtur.

Finalen ble spilt kl.14.00 og kl.14.30 var det premieutdeling. Notodden slo Brann i finalen og Jerv slo arrangør Stabæk i bronsefinalen.

mat.jpg
God stemning i matpausen.

Etter en rask dusj og litt kyllinggryte ute i solen var det på buss til Gardemoen. Rogalandslagene Bryne, Viking og Haugesund delte buss. Vel hjemme på Sola flyplass ble vi så kjørt til Bryne stadion av Hagabuss.

Siste etappe gikk til Åna kretsfengsel for avlevering av to av spillerne våre.

Stor takk til Stabæk og fotballstiftelsen for flotte sosiale og sportslige dager der alt var profesjonelt lagt tilrette. Mye selvtillit ble skapt hos Brynegjengen både på og utenfor banen

Gatelaget til Bryne FK storkoste seg på tur og gleder seg til neste tiltak.

gatelaget.jpg
Solid innsats av denne gjengen.