Guddal solgt til Tromsø

I dag ble Bryne enige med Tromsø om en overgang for Tobias Guddal.

– Vi er glade på vegne av Tobias som gjør et spennende nytt steg i fotballkarrieren sin, sier sportslig leder Roger Eskeland.

Eskeland legger til at Tobias er et skoleeksempel på hvordan vi ønsker at unge ambisiøse spillere skal ha sin utvikling i Bryne FK.

21-åringen spilte 38 kamper for Bryne og noterte seg for en scoring for klubben.

Vi kjøpte Tobias fra Djerv 1919, og han hadde en god utvikling i Bryne. Vi ble enige om at utlån først til Notodden og deretter til Levanger var gode steg i utviklingen hans.

Guddal har hatt en fin utvikling i Bryne og han tar nå et ytterligere steg i karrieren.

I fjor vår gjorde han sine saker svært bra hos Levanger. Deretter ble han en nøkkelspiller i den gode sesongavslutningen i fjor høst, samtidig som han forlenget kontrakten med Bryne.

Han ble nettopp belønnet med å bli tatt ut på U21 landslaget, og nå blir han altså kjøpt av Tromsø.

– Jeg vil også trekke fram at vi har hatt en god dialog med Tromsø i forhandlingsprosessen, og vårt mål har vært å ivareta både spillerens og Bryne sine interesser i denne sammenhengen, avslutter Eskeland.

Klubben ønsker Tobias lykke til videre og takker for innsatsen i Bryne.