Praktfull historiebok om Bryne FK

Nå kommer historien om Bryne FK fra starten i 1926 og fram til 2016.

Fotballen tidlig på 1900-tallet var noe helt annet enn da Bryne FK på 60-tallet nærmet seg norgestoppen. I boken får vi historien, og historiene, fra disse årene. Ikke minst får vi et grundig innblikk i da Bryne FK befestet seg som en av de ledende klubbene i Norge.

Forfatterne Kjell Olav Stangeland og Reidar B. Thu kjenner Bryne FK bedre enn noen, og i boken forteller de om både kjente og ukjente episoder i Bryne FK sin historie. De store kampene gjenoppleves, og profilene både på og utenfor banen trekkes frem.

Bilder og avisoppslag supplerer tekstene, så boken blir en praktbok som vil glede alle som er glad i fotball, og ikke minst; alle Brynepatrioter.

Boken blir på over 600 sider, og vil koste kr 499,-.

Ideen om historieboka kom før 90- års jubileet i 2016, men prosjektet er så omfattende at vi har valgt å bruke den tiden som kreves for å bli ferdig. Forfatterne kjenner klubben bedre enn de fleste, og få, om noen, er bedre i stand til å fortelle historien om Bryne FK enn Kjell Olav og Reidar B. Vi storgleder oss til lanseringsfest og utgivelse!

— Asle Tjøtta, daglig leder

Bestilling av boka
Boka kan allerede nå bestilles hos Bryne FK. Den blir gitt ut før seriestart i 2019, og du vil bli informert når den kan hentes på klubbhuset. Om ønskelig, kan boka sendes til en adresse mot et gebyr. Bestilling sendes til Kristin Løge på : [email protected]. Har du noen spørsmål, vennligst ring 918 85 186.

Arbeidet med Bryneboken har pågått i flere år, og manus er nå klar. Men å supplere det omfattende manus med bilder viser seg å ta lengre tid enn antatt. Det er 90 års historie som skal dokumenteres, og av respekt for det grundige arbeidet som er gjort med manus vil vi gjerne ha tilsvarende kvalitet på billedutvalget. Da klarer vi ikke å gi ut boken i god tid før jul, og velger å utsette lansering til rundt seriestart våren 2019.

Vi beklager dette, men er overbevist at når sluttresultatet forligger til våren, vil vi alle være glade for dette valget.

Lanseringsfest
Det blir lanseringsfest, men dette blir utsatt til nyåret. Vi kommer tilbake med nærmere informasjon.

Dette blir en flott gave til forskjellige anledninger. Eller rett og slett bare en gave til deg selv. Vi kan også få laget gavekort, dersom du vil boken i gave før utgivelse.

For egne bedriftstilbud kontakt Kristin.