I gang igjen med ny keeper

Damelaget starter på siste del av sesongen etter ferien. De har også sikret seg en viktig brikke i troppen og signert keeper Lotte Egeland fra Amazon Grimstad.

Etter en godkjent vårsesong med 6 seirer, 1 uavgjort og 3 tap avsluttet laget vårsesongen på en fjerdeplass og 21 poeng.

Nå har damene vært i trening i 3 uker etter en 4 ukers lang sommerferie. Jentene har gjennomført treningskamp mot FKH der de vant 2-1.

tommy.jpg
Tommy Velde og Terje Nesse i trenerteamet er klar for høsten.

Første kamp mot Avaldsnes 2
Det har blitt lagt et godt arbeid inn mot høstsesongen og på onsdag møter laget Avaldsnes 2 som ligger ett poeng foran rødtrøyene.

I vårens oppgjør var det Avaldsnes som stakk av med poeng, så jentene er tydelige på at denne gangen skal poengene bli igjen på Jæren.

Ny keeper
Vi er svært glade for at keeper Lotte Egeland har signert for Bryne, hun vil bli en viktig tilvekst til troppen og skjerpe konkurransen på keeperplass.

Lotte melder overgang fra Amazon Grimstad og kommer til Bryne for å utvikle seg videre.

Hun har vært innom aldersbestemte landslag og har kamper for J15 og J16. Nå er hun klar for skolestart på idrettslinja på Bryne VGS og kamper for Bryne FK.

trening.jpg
Damelaget på trening i Jærhallen.

Spillere ut og inn
Vår viktige spiller Emilie Lomeland er tilbake etter permisjon og vil styrke stallen inn mot høsten.

Heidi Botne, Malin Liland og Mari Siqveland har valgt å studere borte og er ikke tilgjengelige for spill for Bryne denne siste del av sesongen.

Martine Norheim har valgt å signere for Klepp og er spilleklar for naboklubben 4. september. Martine vil være med å spille de første kampene for Bryne før hun skifter beite.

Vi gleder oss til en spennende høstsesong.