Samarbeidsavtale med Kåsen IL

To fornøyde ledere i Bryne FK og Kåsen IL etter inngåelse av en god samarbeidsavtale

Som klubb er vi avhengig av hverandre for å opprettholde og videreutvikle gode tilbud innen bredde- og toppfotball for barn og unge i lokalmiljøet sier daglig leder i Bryne FK, Hans-Øyvind Sagen.

Bryne og Kåsen vil nå legge til rette for å ha et mye tettere samarbeid enn tidligere. De ansvarlige for ungdomsfotballen i Bryne FK, hovedtrener for A-lag kvinner- og utviklingsansvarlig jenter, Pål Stian Eriksen, samt utviklingsansvarlig for gutter Sigbjørn Bø har vært aktivt involvert i prosessen og utformingen av avtalen fra Brynes FKs side. Fotballstyreleder i Kåsen IL, Kent Stian Larsen forteller at også han er svært fornøyd med avtalen som nå er i boks.
Det er viktig at klubbene har tatt seg god tid i fellesskap for å utvikle en avtale som har som hovedfokus og gjøre hverandre gode. Det ligger mye historie mellom Bryne og Kåsen, hvor mye er positivt, men også mye som kunne vært bedre. Nå ser vi fremover! Diskusjonene som ligger bak denne avtalen har vært gode, og vi er fornøyde med det vi har fått ned på papiret i fellesskap, forteller Larsen.

– I Kåsen har vi den siste perioden opplevd utfordringer med rekrutteringen, samt å holde på spillerne i ungdomsfotballen, fortsetter Larsen. Kåsen har i år bare ett lag i ungdomsavdelingen. Dette er en problemstilling som har stått sentralt når samarbeidsavtalen mellom klubbene skulle bli til. Kåsen håper og tror at sammen med Bryne vil det skapes økt engasjement og deltakelse, lag på alle alderstrinn og et godt breddetilbud for ungdommene i distriktet. Nøyaktig som det bør være i en klubb som har de beste fasilitetene på Jæren. – Vi oppfatter det slik at for mange i bredden er det tilfeller hvor man kan ha bedre nytte av å være i en klubb som Kåsen kontra Bryne. Især hva gjelder ungdomsfotball. Vi skal være «Jærens jillaste lag» og ta godt vare på alle som er hos oss, avslutter Larsen.