Kanonbra innsats av Bryne FK

Flott innsats av Bryne FK sine lag på Sparebanken Sør Arena.

Bryne J13 deltok med tre lag i helgen på Meny Sebra Cup i Kristiansand.

Totalt var det 30 jenter fra Bryne som endelig fikk delta på turnering igjen etter nesten to år uten. Hovedfokus var gode opplevelser på og utenfor banen. Lagene var delt inn med mål om å ha tre jevnest mulig lag, uten noen form for differensiering. Innkvartering var i idylliske Abra Havn, og i forhold til det utenomsportslige så var det en herlig helg med mye smil, glede og inkluderende fellesskap som det skal være på en turnering. Sportslig så gikk det og bra. Det var god, men jevn kvalitet på veldig mange lag. Det resulterte i stort sett bare jevne kamper og små marginer gjennom hele turneringen for J13-klassen, inkludert våre egne tre lag. Vi endte opp som vinner av både A og B-sluttspillet. Bryne 2 vant en spennende finale i B-sluttspillet 1-0 mot Gimletroll. Bryne 3 stakk av med den gjeveste pokalen etter en imponerende søndag uten å slippe inn mål i sluttspillet. 1-0 mot Røa , 1-0 mot Randesund og til slutt 2-0 i finalen mot Austrått.

Finalen ble spilt på Sparebanken Sør-Arena og skapte en herlig stemning rundt finalen for jentene, både de som var på banen og på tribunen som heiagjeng for sine lagvenninner.

J13 sebracup.jpg

Bryne J14 deltok med to jevne lag i Meny Sebra cup i helgen og vant turneringen!

Lag 1 gikk helt til topps etter å ha slått Gimletroll 1-0 i en tett finale der et velspillende Gimletroll ga Brynejentene nok av utfordringer. Jentene kjempet som løver og vant finalen takket være en enorm lagånd, innsats, flott kontringsmål og redning på strek. Laget vant gruppespillet på lørdag uten å slippe inn mål. I semifinalen på Sparebanken Sør Arena ventet Frøyland. Bryne lå under 1-0 til pause men utliknet i 2 omgang og gikk videre til finalen med flere hjørnespark enn Frøyland.

Lag 2 tapte en thriller av en B- slutspiil finale mot Donn på antall hjørnespark. Etter et frustrerende gruppespill fant laget formen i B-sluttspillet og slo både Orstad og Sandnes Ulf på veien til finalen.

Bryne G13 stilte med 3 jamne lag med 11 spillere pr lag og 2 trenere pr lag. Både Bryne 1 og 3 vant sine respektive puljer med seier i alle kampene på lørdagen og var dermed klar for A-sluttspill og kvartfinaler på søndagen. Bryne 2 var litt mer uheldig og hadde noen knepne poengtap som gav 3. plass i puljen og plass i B-sluttspillet. Alle 3 lag vant første sluttspillkamp på søndagen, og mens Bryne 2 røk ut på minst mulig margin i semifinalen (minst corner), vant både Bryne 1 og 3 sine semifinaler og var klar for finalen mot hverandre. I finalen var Bryne 3 sterkest og vant 2-0 og

Bryne G13 kunne sammen feire både 1. og 2. plass sammen hele gjengen. Både semifinaler og finaler ble spilt på Sparebanken Sør Arena med masse folk på tribunen og satte et meget kjekt punktum for en særdeles vellykket helg.

Sebra cup g13.jpeg