Nytt forsøk mot Jæren FK

Bryne FK reiser til Varhaug tirsdag kveld for å møte Jæren FK.

Kampen var satt opp til å spilles lørdag 20. januar men måtte utsettes på grunn av værforholdene. Det blir jærske forhold i kveld også, men kampen spilles på Varhaug kl 19:00.

Jæren FK er et lag sammensatt av de beste spillerene i naboklubbene våre på Jæren. Kai-Ove Stokkeland, Ørjan Grødem og Magnus Håland skal lede Jæren FK mot Kevin Knappen og Bryne. Se hele troppen til Jæren FK lengre nede i saken.

Bryne FK startet sesongoppkjøringen i forrige uke og har frem til nå trent på mindre flater inne i Jærhallen. Kevin Knappen ser frem til "vårslepp" på stor bane.

– Det blir gøy for alle å komme ut på stor bane. Kampen blir en forsmak på det vi skal jobbe med fremover og jeg håper spillerene kommer ut på banen med spilleglede og entusiasme, sier Kevin Knappen.

Hovedtreneren ser for seg å dele laget i to slik at flest mulig spillere får 45 minutter på banen. Bryne har også med seg flere juniorspillere som skal få vist seg fram.

Kampen spilles tirsdag 23. januar kl 19:00 på Varhaug.

Ingen prøvespillere
Prøvespillerene som har vært hos oss den siste tiden blir ikke med. Jacob Haahr Steffensen har reist hjem til Danmark med et kontraktstilbud i bagasjen. Jon Helge Tveita skal få trene kroppen litt mer før han eventuelt prøver seg på kamp. Han er fremdeles med og trener med troppen, og skal få god tid til å vise seg frem.

Robert Undheim og Andreas Dybevik er ikke tilgjengelige til denne kampen.

Tropp Jæren FK:
(kilde: Jærbladet)

Keepere: Oscar Gåsland (Rosseland) og Steffen Bolme (Klepp)

Forsvarsspillere: Jone Bjerkreim Kleppa (Frøyland), Ole Varhaug (Varhaug), Petter Øfsteng (Frøyland), Arild Auestad (Varhaug) og Even Aasen (Rosseland)

«Potet»: Vetle Svalestad Hovland (Rosseland)

Midtbanespillere: Andreas Ueland (Brusand - spiller for Varhaug neste år), Sondre Dvergsdal (Varhaug), Einar T. Lye (Rosseland), Ove Grude (Klebe), Eirik Austad (Nærbø) og Narve Bø (Varhaug)

Angrepsspillere: Anders Haugen (Frøyland), Sondre Svalestad Hovland (Rosseland), Joakim Oma (Kåsen), Alexander Hjelmhaug (Klepp) og Sven André Kyvik (Orre)

Brynes treningskamper 2024:

Lørdag 20. januar Jæren FK - Bryne på Varhaug kl. 14:00