Kommunen heier på gatelaget

Gatelaget er godt i gang med årets treninger, og spilte mandag årets første treningskamp mot Viking. Senere i år skal de til Bergen for å spille nasjonal turnering.

Høsten 2021 stiftet Bryne FK gatelag, dette er et samarbeid mellom klubben, kommunen og organisasjonen Fotballstiftelsen.

Image[37].jpeg

Sammen med Bryne FKs Espen Undheim som trener, har han også med seg rusvernskonsulent Morten Haukland Dahle fra Time Kommune.

– Jeg og Espen har en fin arbeidsfordeling oss i mellom, og vi ser at tiltaket gir både godt samhold og utvikling over tid. Vi har en fin gjeng som viser omsorg, og tar godt vare på hverandre, forteller Morten.

Gatelaget til Bryne har nettopp spilt treningskamp mot Vikings gatelag, med storfint besøk på sidelinjen av ordfører Andreas Vollsund, kommunaldirektør Trygve Apeland og stortingsrepresentant Margret Hagerup. Det endte dessverre med tap for hjemmelaget denne gangen.

Image[86].jpeg

– Vi har spilt mot Viking flere ganger, i treningskampene har Viking stort sett trukket det lengste strået, men når det kommer til turneringer har vi vunnet, som igjen er de viktigste kampene, sier Espen med et smil.

Dette tilbudet er et viktig, og fint tiltak vi i Bryne FK er stolte av å ha. Det er en sosial møteplass hvor man ser de positive ringvirkningene av hva fysisk aktivitet og sosialisering på samme tid kan gi. De trener to ganger i uka, og klubben stiller med alt av utstyr visst det er behov.