Like Muligheter i praksis

Prosjektil og Gosh Respond var i helgen innom med en gave som gjorde det enda litt lettere for jenter å spille fotball i Bryne FK.

– Sammen med flere gode samarbeidspartnere tar vi hele veien viktige steg for å løfte satsingen på jente- og kvinnefotballen. I helgen tok vi et lite og enkelt grep som også betyr noe for tilreisende spillere som møter damelaget vårt på Aarbakkebanen, forteller markedssjef Bjørn Hagerup Røken.

Da Sverre Heskestad i Prosjektil ble spurt om å sponse håndkle til damelaget tok det ikke lang tid før ting var på gang. Sammen med Gosh Respond har de skaffet nye håndkle til hele damelaget. Oppmann Staale Grude Haaland er glad for å få dette på plass.

– Det er viktig å legge til rette for tilreisende spillere. For at jentene skal slippe å reise landet rundt med våte håndkle i baggasjen er det en liten detalj som betyr mye i hverdagen til spillerene.

frigg.jpg
Damelaget jubler for scoring i 5-2-seieren mot Oslolaget Frigg. (Foto: Vegard Hanssen)

Bli med på å skape like muligheter i Bryne FK

Bryne FK jobber målrettet for likeverd og likestilling i fotballen. Klubben har derfor satt i gang et nytt prosjekt som skal sikre at alle har like muligheter. Målet er at det skal være like muligheter for å lykkes i Bryne FK. Det betyr at det på breddenivå skal det være like lett for jenter som for gutter å utvikle seg. På toppnivå skal damelaget få sitt eget grunnlag for å prestere.

Like Muligheter Grunnmur

Markedssjef i Bryne FK inviterer nå samarbeidspartnere til å bli med på det nye prosjektet.

– Vi har laget en grunnmur for jentene i klubben. Grunnmuren skal skape et inntektsgrunnlag for videre satsing og bidra til at vi får like muligheter i Bryne FK. Partnere som blir med på dette får profilering rundt på hele anlegget, både på hovedbanen og på treningsbanene, forteller Bjørn Hagerup Røken.

– De som ønsker å bli ekstra synlig rundt satsingen på damelaget kan være med på drakt eller treningstøy.​

Ta kontakt med Bryne FK dersom du vil høre mer om like muligheter-prosjektet.

i-jfCss2x-X4.jpg
Damelaget har i år fått sine egne draktsponsorer. Det er med på å legge til rette for at det unge talentet Sandra Pallesen-Nygård kan utvikle seg i Bryne FK. (Foto: Vegard Hanssen)

Takk til bedriftene som allerede er med på like muligheter i Bryne FK.

Draktpartner A-lag kvinner:

Sparebanken Sør
ØsterHus
Aarbakke
Masiv
Servit Catering
Prosjektil

Partnere på Like Muligheter:

Sparebank 1 SR-bank
BDO