Målvakt klar for Bryne

Bryne FK har reist til Sverige og hentet en ny sisteskanse.

Herrelaget har styrket stallen med svenske Anton Cajtoft. 28-åringen kommer fra Jönkjöping i Sverige der han har spilt for Norrby IF i Superettan de siste to sesongene. Den 191 centimeter høye målvakten har erfaring fra både Superettan og Allsvenskan og har spilt i flere år for Jönkjöpings Södra.

Roger Eskeland som er leder for sportslig utvalg er fornøyd med å ha hentet en spiller som tar med seg masse erfaring til Bryne.

– Det er en spiller som er god med beina og som er flink til å prate, sier den erfarne keeperen Eskeland.

Spilleren selv er klar for å bidra til at Bryne skal nå sine sportslige mål om å ta steget opp blant de 24 beste i Norge.

– Bryne kjennes som et spennende alternativ både sportslig og personlig. Jeg ønsker å teste noe nytt. Samtidig er jeg motivert til å hjelpe Bryne med å avansere i ligasystemet og skape bra resultater på fotballbanen, sier Cajtoft som nå tar med seg kone og en nyfødt baby og flytter til Bryne i januar.

Den svenske målvakten tar også med seg internasjonal erfaring til Bryne. Cajtoft har kamper for både U19-landslaget og U21-landslaget til Sverige.