Midtsian går til ny jobb

Aleksander Midtsian slutter i stillingen som Utviklingsansvarlig i Bryne FK.

Stillingen Aleksander har i Bryne FK ble nylig opprettet og er et ledd i å styrke både breddetilbudet og spillerutvikling på toppnivå i klubben. Aleksander har valgt å takke ja til en stilling som faglig leder trenerutvikling i Sandnes Ulf. I følge Midtsian er dette en stilling som er mer spisset mot spillerutvikling / elite enn arbeidet hans har vært i Bryne. Aleksander takker for tiden i Bryne FK, og sier at dette har vært en vanskelig avgjørelse – spesielt med tanke på kjekke, dyktige medarbeidere og et trivelig arbeidsmiljø.

Daglig leder Hans-Øyvind Sagen synes det er leit at Aleksander forlater Bryne, men respekterer valget han har gjort.

Bryne FK er nå i en viktig fase mht. «Akademiklassifisering» i regi av Norges Fotballforbund og vi fikk en stjerne på denne ratingen i 2021. Aleksander har vært sentral i å videreføre dette arbeidet siden han begynte i Bryne i januar. Akademiklassifiseringen er spillerutviklingstilbudet på elitenivå for G12/13 til G21.

Dette arbeidet skal opprettholdes og videreutvikles. Samtidig skal vi utvikle satsingen på breddefotballen, i tillegg til toppsatsing på A kvinner og menn. Alt dette er omfattende og spennende oppgaver.

I Bryne FK er vi akkurat nå i en «entreprenørfase» der alle må bidra ganske bredt før vi er over neste fase med mer spissing på ulike fagområder, sier Sagen. Når det gjelder å jobbe bredt kan jeg bruke meg selv som eksempel: I klubben er vi blant annet midt oppe i en bred strategiutviklingsprosess som jeg har ansvaret for. Dette involverer alle våre aktivitetsområder. Men samtidig var vi i manko på dugnadsfolk som skulle være billettkontrollører før kampen mot Start i går. Da ble jeg sendt til Inngang B som billettkontrollør for å ta imot publikum og skanne billetter. Det var forresten en artig oppgave, humrer Sagen.

Dette er hverdagen til alle som er knyttet til driften i Bryne FK. Alle må kunne gjøre «litt av alt». Det er spesielt viktig i den fasen vi er inne i nå – før vi har utviklet et økonomisk fundament som gjør det forsvarlig eventuelt å ansette flere ressurser. Når Aleksander nå gir seg som Utviklingsansvarlig hos oss, må vi finne en arvtaker som i en fase er motivert for å være litt «potet» og deretter finner sin plass i en mer spesialisert stilling som vedkommende blir med og former selv.