Minneord

Tirsdag mottok vi den triste meldingen om at vår eldste Bryne fan, Ingolf Larsen, var gått bort i en alder av 98 år .

Ingolf var født og oppvokst på Storhaug i Stavanger. Fotballinteressen hans var stor og han havnet inn i fotballen som kasserer i SIF, Stavanger Idretts Forening.

SIF var på den tiden det store laget i byen , men så kom motgangen og SIF rykket nedover i systemet. Ingolf hadde lyst til å være med i fotball familien, men  han kunne ikke tenke seg å gå til Viking !

Ingolf begynte å flørte litt med Bryne og etterhvert ble det et forhold som skulle vise seg å vare livet ut.

I starten var Ingolf en anonym tilhenger som fulgte Bryne fra tribunen og gjennom TV og aviser.

Etterhvert begynte han å komme ennå nærmere klubben og gjennom kjente kom han i kontakt med klubbens indre kjerne.

Ingolf ville gjerne hjelpe klubben sin og han var en støttespiller , ikke minst når klubben trengte han mest, etter ett tap.

Det er ikke få ganger Ingolf har ringt til Edit og innvitert hele A-stallen på karbonader. Dette har blitt kjempepopulært og vil bli savnet nå når ikke Ingolf lenger er i blant oss. Ingolf var en mann folk ble glad i og mange spillere har holdt kontakten med han etter deres Bryne-tid var over.

Det er mange i klubben som har hatt telefoner fra Ingolf og da var alltid Bryne samtaleemne. I årets sesong har Ingolf bare vært på to kamper pga helsen. Beina har vært problemet ,de var utslitt. Dermed så ble det telefon i pausen og etter kamp.

En heders mann er gått bort og vi lyser fred over hans minne.