Norgesmester klar for Bryne

Jonas Kvål fra Kåsen har signert for Bryne. Den tidligere Raufoss-spilleren skal representere Bryne i eSerien.

Norsk Toppfotball og Good Game arrangerer gjennom hele april eSerien i FC24. 16 klubber deltar og hver klubb har signert en spiller til å representere klubben. FC24 er et fotballspill fra EA Sports som tidligere gikk under navnet FIFA.

Esportspillere fra hele landet har konkurrert om å bli topp 16 i Norge og dermed kvalifisere seg til eSerien. Kåsenspiller Jonas Kvål var blant de 16 som kvalifiserte seg og det er med stor glede for både klubben og Jonas at han nå skal representere Bryne i den nye satsingen.

Jonas Kvål er en meritert esportspiller som tidligere har vært på esportlaget til Raufoss fotball. Han har et gull og to sølv i eSerien bak seg og er tidligere norgesmester med både gull og bronse i NM. Jonas har også representert landslaget i esport.

Lagene som er med i eSerien er Bodø/Glimt, Rosenborg, Tromsø, Sogndal, Raufoss, KFUM, Bryne, Haugesund, Lørenskog, Åsane, HamKam, Kristiansund, Lyn, Aalesund, Brann og Viking.

De 16 klubbene er delt inn i to puljer Bryne FK og Jonas skal spille sine første kamper 6. og 13. april. Topp fire fra hver gruppe går til finalespill i Oslo 27. og 28. april.

Kampene i finalen blir streamet og det vil bli mulig å følge de innledende kampene til Jonas.