thumbnail_IMG_9566

Ny G19-trener på plass

Bryne FK har ansatt Sindre Sommerseth Berg-Buan som ny hovedtrener for rekruttlaget til Bryne FK.

Sindre Sommerseth Berg-Buan skal sammen med Sigbjørn Bø være en sentral del av utviklingen til Brynes unge spillere. Tidligere G19-trener Bjørn Erik Taksdal tok over som toppspillerutvikler på A-laget i sommer og har frem til nå sjonglert mellom begge rollene. Nå får klubben inn en ny ressurs som får hovedansvaret for juniorene våre.

Berg-Buan kommer fra jobben som assistenttrener i EIK hvor han også hadde hovedansvaret for EIK 2 i 4. divisjon. Nå skal han ta over laget som endte på plassen over EIK 2 i fjor. Bryne 2 består av spillere fra Bryne FK sitt G19-lag, samt spillere fra A-laget som trenger kamptrening.

– Bryne er en klubb som driver godt med mye flinke folk. Det er en klubb som ønsker seg til topps, sier den ferske jærbuen.

27 åringen fra Narvik har vært fotballtrener siden han var 16 år gammel da han startet karrieren i FK Mjølner. Senere begynte han å studere idrett med spesialisering i trenerrollen. Før han kom til Rogaland var han i tre sesonger en del av akademiet til Ham-Kam. Nå er han klar til å trene Brynes ambisiøse unggutter.

– Jeg ser frem til å få lov til å jobbe med en spillergruppe som hovedtrener og jeg gleder meg masse til å bli kjent med spillerene.

Den unge treneren kom til Bryne i går og skal ha sin første økt med laget i dag. I helgen skal han lede laget i den tradisjonsrike nyttårsturneringen i Jærhallen.

Les mer om nyttårsturneringen her