Ny målfest

Bryne FK stod for en ny målfest i NM da Mandalskameratene ble sendt ut av cupen. Et ungt Brynelag ga seg ikke før det stod 0-7 på måltavlen i Mandal.

Bryne er videre til tredje runde i cupen etter 7-0 seier borte mot tredjedivisjonslaget Mandalskameratene. Elias Årsvoll startet målshowet etter 8 minuter før Sjur Jonassen doblet ledelsen med en nydelig scoring etter halvtimen. Bryne gikk til pause med tomålsledelse.

Bryne kontrollerte kampen greit i andre omgang og gjorde mange bytter. Mot slutten av kampen løsnet det skikkelig for Bryne mot slitne tredjedivisjonsspillere. Elias Årsvoll scorte sitt andre for dagen før Andreas Dybevik, Noah Mneney, Alfred Scriven og Kristian Håland satte hvert sitt mål i løpet av kampens siste ti minutter.

Laget er virkelig klare for ny kamp på Bryne stadion etter en solid cupkamp.
Laget er virkelig klare for ny kamp på Bryne stadion etter en solid cupkamp. Foto: Svenn Olav Sele.

Cupfest i Mandal
Det var cupfest i Mandal med over 1500 tilskuere og et veldig bra kamparrangement fra Mandalskameratene.

– Dette viser styrken og verdien av cupen, sa en fornøyd Brynetrener etter kampen.

Kevin Knappen var også fornøyd med laget som tok oppgaven på alvor, samt at troppen fikk viktig rotasjon i et tett kampprogram.

– Nå stiller vi med mange friske bein til kampen mot Sogndal. Mot MK var det kun fire som startet forrige kamp i OBOS og kun Sondre og Anton som spilte hele kampen. Vi har fått rullert bra på troppen og belastningen er god inn mot Sogndal. Jeg forventer en kamp mellom to gode lag og en taktisk spennende kamp.

Kjøp sesongkort:
Kjøp sesongkort
Abonner på sesongkort

Kjøp billett til kampen mot Sogndal på lørdag:
Kjøp billett til neste hjemmekamp

Teltfest på stadion
Kevin Knappen og Bryne er klare for å spille opp til fest på stadion på lørdag. Før kampen rigges det opp telt med servering foran hovedtribunen. Her blir det musikk, underholdning og oppladning til kamp. Teltet åpner klokken 13:00 og stenger under kampen. Det åpner igjen etter kampen og har åpent til klokken 20:00.

Cupfest i Arendal
Tredje runde i cupen ble trukket etter kampen i går. Bryne trakk Arendal og møter det gode andredivisjonslaget til kamp onsdag 1. mai klokken 18:00. Kevin Knappen synes det var en positiv trekning for Bryne.

– Det var en bra trekning med tanke på reise, belastning og tett kampprogram. Samtidig møter vi et godt andredivisjonslag til et spennende oppgjør.