20230603-_A1V4567-arw_DxO_DeepPRIMEXD

Nye brynetalenter på kontinentet

Sandra Pallesen-Nygård var i Tyrkia i vinterferien der hun spilte UEFA Development-turnering sammen med J16-landslaget. Det endte med scoringer og tre solide seire. Norge vant 3-0 mot Danmark, 4-2 mot England og 6-1 mot Ecuador. Sandra kronet også oppholdet med et par scoringer mot England og Danmark. Vi gratulerer Sandra med solid opphold med landslaget.

Vi i Bryne FK vil også gratulere Victor Line Ponce og Marcus Pallesen-Nygård med uttak til Equinor talentleir for G2010. Marcus er tatt med i G14 gruppa og Victor er tatt med i G14 Future gruppa. Spillerne har sin hverdag i G15-nasjonal i Bryne, samt på Bryne Jæder.

nasjonal.png
Marcus Pallesen-Nygård og Victor Line Ponce ser frem til talentleir.

På NFF sine nettsider informerer forbundet om at samlingen foregår i Sarspborg i perioden 18. - 21. mars, og det er tatt ut to tropper for 14-åringene og to tropper for 15-åringene. For 2010-kullet, som nå er G14, er det første gang de er tatt ut på nasjonalt tiltak.

– Målet med samlingene er at spillerne skal få nye erfaringer og referanser, og få kjenne på hvor lista ligger nasjonalt, slik at de kan fortsette å utvikle seg i hverdagen, og forhåpentligvis prestere for Norge internasjonalt i årene som kommer. Vi gleder oss til å se de i aksjon, sier ansvarlig for Landslagsskolen, Håkon Grøttland

_A1V2145-ARW_DxO_DeepPRIMEXD.jpg
Hanne Nesse i aksjon for Bryne  i NM-finalen mot Kolbotn.

I perioden 14. - 17. mars er også J14- og J15-landslaget samlet til talentleir i Sarpsborg. Hanne Nesse er tatt ut til J15-troppen og Sina Stangeland Horpestad er tatt ut i J14-troppen. Hanne skal spille på A-laget til Bryne denne sesongen mens Sina skal spille med G14 i 2024.

Gratulerer med uttaket Sina og Hanne!

_A1V6143-ARW_DxO_DeepPRIMEXD.jpg
Rosselandsjenta Sina Stangeland Horpestad på trening med Bryne før hun meldte overgang fra Rosseland tidligere i år.