Opptur og nedtur for Bryne i helgen

Herrelaget tapte nok en gang 2-1 i OBOS-ligaen på fredag. Damelaget har funnet flyten og vant 5-1 mot Stord på Rosselandsbanen.

Bryne møtte Mjøndalen til kamp i OBOS-ligane på fredag etter at oppgjøret ble flyttet tilbake. Bryne spilte en god bortekamp og burde fått med seg poeng slik kampen utviklet seg. Bryne ledet kampen etter scoring av Oliver Rotihaug, men Mjøndalen kom tilbake og scoret to mål før dommeren omsider blåste i fløyten etter 10 minutter med tilleggstid.

Kevin Knappen og resten av laget ser nå frem til flere avgjørende kamper mot tre andre OBOS-lag som heller ikke har vunnet en kamp denne sesongen. Mot Raufoss (B), Åsane (H) og Grorud (B) skal de første poengen komme!

Damelaget viser en gryende form etter tapet i serieåpningen mot Avaldsnes 2. Stord måtte reise hjem fra Rosseland på lørdag med 5-1 tap mot Bryne. Karina Fløysvik Hæåk gjorde som Erling Braut Haaland og scoret hattrick for Bryne. Marthe Johannessen scoret de to andre målene for Bryne.

Allerede på onsdag skal damelaget spille storkamp mot Klepp i cupen. Kampen spilles på Bryne stadion 4. mai klokken 18:00. Kom på kamp og støtt jentene til seier mot den meriterte naboklubben.