Fra venstre: Fra Stiftelsen Kjetil Skjæveland, daglig leder i Bryne Fotballklubb Hans Øyvind Sagen, styreleder i Bryne Fotballklubb Ottar Eide og banksjef SR-Bank Eivind Karlsbakk.

Milliongave fra Sparebankstiftelsen

I dag var Sparebankstiftelsen og Sparebank 1 SR-Bank på besøk på Bryne Stadion.

Det er mange prosjekter under planlegging i Bryne Fotballklubb, og takket være en milliongave fra Sparebankstiftelsen SR-Bank kan vi nå sette i gang med å utvikle eget treningsrom på klubbhuset for hele klubben.

Tidligere i år søkte vi støttemidler til flere mindre og større prosjekter, og nå kan dette store prosjektet settes i gang.

Treningsrom har blitt tatt opp i styresammenheng og vurdert som et viktig tiltak som vil være med på å oppgradere tilbudet til våre medlemmer. Ser man til utvikling, skadeforebygging, restitusjon- og rehabilitering etter eventuelle skader er dette et kjempetiltak for alle i klubben. Gaven fra Sparebankstiftelsen SR-Bank er med på å finansiere ca. 2/3 av det ca. 100 kvm. store treningsrommet i 2. etasje på klubbhuset og sikrer at vi kan komme i gang med prosjektet.

I tillegg til dette har også Sparebankstiftelsen SR-Bank tildelt kr 50 000 i «FOR ALLE» midler til klubben. Disse midlene er tilskudd til familier med ekstra økonomiske utfordringer, og gjør disse familiene bedre i stand til å betale for utstyr, reiser og kontingent. Prosjektet er i tråd med NFF sitt mål om «Fotball for alle» og bidrar til at vi får flest mulig, lengst mulig med som aktive fotballspillere.

Dette tiltaket har vært i gang i ett år i samarbeid med SR-Bank, og i fjor fikk klubben til sammen 80 000 fra Sparebankstiftelsen SR-Bank. Alt ble brukt overfor medlemmer med behov for økonomisk støtte. Vi ser også at behovet er økende i år fra i fjor, og vi samarbeider tett med Time kommune mht. hvordan disse midlene fordeles.

Vi er i startfasen mht. å få til mer økonomisk støtte til denne type tiltak, og vi vurderer også hvordan vi kan bidra til å redusere kostnadsnivået innen aldersbestemt fotball.