274918288_624354878658236_2468877201459286604_n

Paul Endre Ullenes har signert proffkontrakt med Bryne

Paul Endre Ullenes

Foto: Edith H. Sele

18-åringen kommer fra Hundvåg, og valgte allerede i fjor å signere amatørkontrakt med Bryne, hvor han har spilt på junior- og rekruttlaget. Forsvarspilleren fikk utmerkelsen «Årets spiller» på juniorlaget etter forrige sesong. På senhøsten har han blitt tatt opp på A-lagstreningene, og han har hatt noen gode innhopp på treningskampene i sesongoppkjøringen. Ullenes har prestert og utviklet seg så bra at trener Kevin Knappen  belønner ham med en proffkontrakt fra 2022-sesongen. Paul Endre er akkurat nå i Marbella på treningsleir sammen med resten av A-troppen.

Paul Endre sin ekstreme treningsiver og målrettede satsing har også blir lagt merke til både blant nasjonale og internasjonale klubber. Hvis du gjør et google-søk på Paul Endre Ullenes, så vil du finne mange interessante artikler om unggutten. Blant annet har han bygget et eget treningsstudio i garasjen hjemme i Hundvåg, og der drives det mye med skadeforebyggende trening. Han kjøpte også kunstgress og nett for konfirmasjonspengene, og Paul Endre har bygget sin egen, hjemmesnekrede fotballbane i hagen.

- I Bryne er vi glade for å ha en så treningsvillig og målbevisst ung spiller med på laget, sier daglig leder Hans-Øyvind Sagen. Innstillingen til Paul Endre er imponerende, og passer godt inn i filosofien vår med å være en utviklingsarena for unge, ambisiøse spillere.

Her er noen utdrag om Paul Endre i en Aftenbladet reportasje, 23. januar 2022:

«... 18-åringen har jobbet målrettet mot å bli fotballproff siden han var 11 år gammel. Han fant tidlig ut at ikke alle slår gjennom like raskt som de norske stjernene Martin Ødegaard og Erling Braut Haaland. For Ullenes er det kun steinhardt arbeid og tålmodighet som gjelder. Han vet at nåløyet er trangt, og at han derfor må trene hardere og med mer kvalitet enn de titusenvis av fotballtalentene med samme mål som ham ...»

- Jeg er villig til å ofre alt for å nå drømmen. Målet er å leve av fotballen, sa Ullenes bestemt til Aftenbladet i en reportasje som ble publisert 23. januar i år. Nå har han altså tatt første steget på veien, og vi gratulerer!

– Bryne-trener Sigbjørn Bø sier at Paul Endre har en enorm vilje, ofrer alt og setter store krav til seg selv og de rundt seg. I tillegg er han en god fotballspiller. Han er fotballsmart, rolig med ball og en solid duellspiller, fortsetter Sigbjørn.

I desember var Ullenes på et treningsopphold i Portugal i regi av Nordic Football Academy, som han er en del av. Én klubb på nivå tre viste interesse og ønsket å se mer av Hundvåg-karen. Han har også trent med akademiene til Stoke og Grimsby i England, og var på prøvespill hos den danske klubben Sønderjyske i 2020. Her fikk han tilbud om en treårskontrakt, men takket nei. Årsakene til dette var usikkerheten rundt pandemien og at han gjerne ville fullføre skolegangen i Norge. ,,,,