Jevnt oppgjør mot dansk topplag

Bryne FK var i Århus for å spille treningskamp mot AGF. Kampen endte 1-0 til hjemmelaget som til vanlig spiller på øverste nivå i Danmark. Nå ser vi frem til ny treningskamp mot EIK på hjemmebane på lørdag.

På grunn av overvann på AGF sin stadion ble kampen flyttet til treningsanlegget deres. Der ble kampen spilt uten publikum eller kameraproduksjon til stede. Kampen ble derfor ikke streamet på AGF sin youtube-kanal som planlagt.

Kampen endte 1-0 til AGF etter en scoring tidlig i første omgang. Bryne spilte en god kamp mot solid motstand. Kevin Knappen og co møtte et veldig sterkt AGF som stilte med sitt beste mannskap for å være klare til den danske serien starter opp igjen etter vinterpausen.

– Kampen var en god opplevelse for oss. Det gir oss bra referanser mot et sterkt og godt organisert AGF. Vi har hatt et veldig bra opphold og vi er takknemlige for måten vi har blitt tatt imot og oppvarta av danskene.

Brynes sleit mest i første omgang men skapte farligheter med Duarte Moreira og Sjur Jonassen som begge kom alene gjennom. Andre halvdel av kampen var bedre for bortelaget.

– Vi åpner 2. omgang godt og tar initiativet. Med tre skudd i metallet var vi nære ved å skremme dem, forteller hovedtreneren om kampen.

Bryne startet med følgende lag:
Anton Cajtoft, Jens Husebø, Tobias Guddal, Sondre Norheim, Eirik Saunes, Robert Undheim, Christian Landu-Landu, Lars Erik Sødal, Andreas Dybevik, Duarte Moreira, Sjur Jonassen.

Knappen hadde med seg en dansk prøvespiller for anledningen. Jakob Johansson er en 25 år gammel spiss med over 200 kamper på de øverste nivåene i Danmark. Han kom inn for Sjur Jonassen i andre omgang og fikk vist seg frem i Brynedrakt.

– Han kommer godt ut av det. Det er en smart og kvikk spiller som er vandt med den mer fysiske fotballen i Danmark.

Sigurd Grønli, Jacob Haahr Steffensen, Noah Mneney, Axel Kryger, Kristian Skurve Håland og Lars Erik Sødal fikk også komme innpå i andre omgang.

På lørdag spiller Bryne hjemmekamp mot nyopprykkede EIK. Det blir spennende og møte nabobyen til treningskamp. Kampen spilles lørdag 17. september kl 13:00 og er åpen for både publikum og presse. Kevin Knappen ser frem til flere treningskamper.

– Vi skal fortsette det vi holde på med og ta med oss den vanvittige læringen fra topp motstand i Danmark. Videre skal vi bruke treningskampene for det det er verdt. Vi har ennå et par måneder før vi skal være på toppnivå.

Brynes treningskamper fremover:
Lørdag 17. februar Bryne - EIK på Aarbakkebanen kl. 13:00