Rogvi forlenger

Rogvi Baldvinsson har signert en ny ettårskontrakt med Bryne FK.

Hovedtrener Kevin Knappen er fornøyd med å ha med seg den erfarne midtstopperen videre.

– Det er viktig å bevare kontinuitet i troppen. Rogvi er en spillende midtstopper som tar gode valg med ballen i beina.

Knappen trekker også frem at Rogvis erfaring fra internasjonal fotball som viktig. Spilleren som har over 50 kamper for landslaget til Færøyene og som har scoret mål mot Christiano Ronaldo tar nå ett år til i Brynetrøyen.

– Dette er spennende. Jeg har blitt glad i klubben og folkene rundt. Bryne er blitt som et hjem for meg, forteller Rogvi Baldvinsson.

Bryne er klubben Rogvi Baldvisson har vært i lengst og han har opplevd både oppturer og nedturer med Bryne. Han trekker frem opprykket i 2020-sesongen som et klart høydepunkt.

Ekstra spesielt var det for Rogvi å være med på gi denne opplevelsen til Ingolf Larsen før han døde. Ingolf var en Brynesupporter med ekstra stor B som fikk et godt forhold til mange i Bryne FK. Rogvi var en av spillerene som ofte kjørte og hentet Ingolf og tok han med til kamp.

– Ingolf var en viktig mann for klubben i en veldig lang periode. Hans drøm var å rykke opp igjen og det var derfor spesielt å ha med Ingolf på tribunen i opprykkskampen, forteller Rogvi.

Nå ser Rogvi fram til nye høydepunkt med Bryne og han ser potensiale i dagen Brynelag.

– Teamet rundt Kevin Knappen med Mikkel og Taksi tilfører mye. Fortsetter vi utviklingen er det klart vi kan være med å kjempe i toppen.

Nå er han klar for å jobbe hardt og målrettet med resten av klubben.

– Da vil resultatene komme, avslutter han.