Saunes til Bryne

Eirik Franke Saunes har signert 2-årskontrakt med Bryne FK.

Kevin Knappen henter en spiller han kjenner veldig godt når Eirik Franke Saunes kommer til Bryne. Saunes er en vingback som kan bekle begge sider, men han kan også spille på kant eller mer sentralt.

Knappen beskriver Saunes som en spiller med en enorm treningsvilje, en veldig god venstrefot og et godt overblikk.

– Det er en spiller som er bra relasjonelt og vil være en sterk tilvekst til vårt lag. Det er en spiller som skal produserer målpoeng, forteller Kevin Knappen.

24 år gamle Saunes kommer fra Ulsteinsvik og har spilt i Hødd hele karrieren der han nå er på utgående kontrakt.

– Det er gøy at Eirik velger oss selv om Hødd har rykket opp, Det er en spiller med fantastiske holdninger som legger ned masse tid på fotball og som vil opp og frem, sier Knappen.

Saunes slutter seg til Brynetroppen når treningene starter opp igjen i januar. Han ser frem til å trene under Knappen igjen.

– Bryne en klubb på vei oppover. Det er en god klubb å komme til med tanke på utvikling. Jeg har stor tro på planene til Kevin, Mikkel og resten av Bryne FK. Jeg kommer for å bidra med det jeg kan, sier Saunes.

Samtidig synes Saunes at det er tungt å reise fra gode venner i Hødd, men han ser frem til spennende oppgjør mot gamleklubben.

– Det er viktig å slå kompisene sine. Men jeg tror Hødd også kommer til å bite godt fra seg i OBOS: