Sonesamling for jenter

Bryne FK gjennomførte fredag første sonesamling for jenter 14 i Jærhallen. Her samles de ivrigste jentene på Jæren for å utvikle seg videre.

Dette er et sonetilbud for jenter 14 som drives på samme måte som Jæder på guttesiden. Bryne gjør dette i samarbeid med naboklubbene på Jæren og med NFF Rogaland.

Jentene samles for jevnlige samlinger med A-lagspillerne Iselin Evje Rusdal og Marthe Johannessen som trenere.

Trenere sonesamling J14 .jpg
Iselin Evje Rusdal og Marthe Christine Johannessen er klare for å samle jentene på Jæren til treninger. ​​​

Samlingene skal gi økt motivasjon og inspirasjon til jentefotballen i nærmiljøet. Klubbene velger selv hvem de sender på samlingene og flere kommer til å få muligheten utover året.

Treningsøktene er som er satt opp for å gi spillerne gode referanser på nivået og bidra til spillerglede samt bygge miljøet for jentefotball på Jæren.

Sonesamling J14 2.jpg
Fjortenåringene på trening i Jærhallen.