Sparebanken Sør med stor støtte til bredden

Bryne FK mottar 865.000 kroner i gave- og sponsormidler fra Sparebanken Sør.

Sparebanken Sør og maskoten Gulle var tirsdag på besøk på klubbhuset under årets julebasar for å dele ut nye midler til bredden.

– Sparebanken Sør ønsker å bidra i lokalmiljøet og å styrke det allerede gode samarbeidet med Bryne FK. Det er viktig at breddeavdelingen også har gode baneforhold, og vi håper at gaven vil komme til god nytte for klubben og klubbens medlemmer forteller Konrad Kvitvær som er banksjef i Sparebanken Sør.

Midlene er brukt til å finansiere den nye femmerbanen ved siden av Aarbakkebanen. Støtten brukes også til å investere i nye vant til treerbanene. Daglig leder Hans Øyvind Sagen er svært takknemlig for gaven og forteller at dette er en kjærkommen oppgradering for bredden i klubben.

– Banekapasitet og god kvalitet på kunstgressdekket som brukes til trening og aktivitet til bredden er en viktig del av tilbudet vårt. Nå var dette kunstgresset helt nedslitt etter 10 år.

Når Sparebanken Sør gir oss denne gaven, så betyr det en kjærkommen forbedring av kvaliteten i tilbudet til breddefotballen, og økt lyst til å spille fotball for barn og unge.

Femmerbanene får navnet «Sparebanken Sør bane 1» og «Sparebanken Sør bane 2». Vantet på den ene treerbanen blir også profilert slik at Sparebanken sør sitt navn pryder banen.

Bryne FK takker for støtten og ser fram til å slite ned de nye banene gjennom utallige timer med breddeidrett.