Stortalent signerer proffkontrakt

15-år gamle Martin Åmot Lye er den første som signerer proffkontrakt i Brynes utviklingsavdeling.

Martin Åmot Lye skriver sin første proffkontrakt med Bryne FK. Kontrakten strekker seg ut 2025.

Utviklingsansvarlig Sigbjørn Bø ser frem til at Martin skal fortsette å ta nye steg i Bryne FK.
– Det er viktig for oss i klubben å signere kontrakt med spillere som er landslagsaktuelle og har et stort potensiale.

Bryne FK ønsker å være en klubb der unge spillere kan utvikle seg og ta nye steg. Klubben er fornøyd med at en egenutviklet spiller signerer proffkontrakt i så ung alder.

– Først og fremst veldig kjekt at Martin velger å skrive kontrakt med Bryne, og at de ser på dette som en god utviklingsarena. Martin har tatt store steg det siste halvåret og prestert godt på talentleirer tidligere, sier Sigbjørn Bø.

Det unge talentet stortrives i Bryne og synes det er stas å signere for klubben.
 – Det er en drøm for meg å signere for Bryne. Det er også gøy å få et ekstra par med fotballsko sier spilleren med et stort smil.