Tett på Meinhard Egilsson Olsen

Vi har tatt en prat med vår nye spiller fra Færøyene.

Spissen, som også kan bekle en kantrolle om nødvendig, signerte i sist uke på en ettårig kontrakt med oss. Meinhard har kommet godt inn i spillergruppen og trives ut fra hans egne uttalelser allerede godt i miljøet. Han bor hos en av våre samarbeidspartnere Bryne Kro & Hotell, imens vi jakter etter en leilighet til han.

Vi har tatt en drøs med Meinhard for å komme litt tettere på.

Litt om meg selv

Jeg heter Meinhard Egilsson Olsen, 23 år føtt i 1997, 10 april. Vokste opp på Færøyene i landets 3 største by, Runavík som er min hjemby

Innbyggertall: 2000. Mest kjent for lakseprodusenten, Bakkafrost og dets næringsliv.

Karrieren så langt

Jeg spilte for NSÍ, barndomsklubben, til jeg ble 18 år (Færøyene). Flytta til Vendsyssel, (1.div. Danmark), tok gymnasiet der og spilte der i 2 sesonger. Dro deretter hjem til B36 Tórshavn (Færøyene), i en og en halv sesong. Ble solgt til Kristiansund BK 2019 og sist var jeg i GAIS (Sverige) Så jeg har vært litt rundt omkring, men nå er det Bryne FK og jeg gleder mig masse.

Barndomsklubben NSÍ

Her spilte jeg til jeg ble 18 år. Historisk og kanskje særlig i seneste 10 år har denne klubben produsert mye av spillerne på U- og A-landslaget. Faren min var trener til jeg ble 15 år og siden spilte jeg med 1.laget. Litt morsom fakta: 39 kamper uten én start-11 for beste laget.

Inntrykk av Bryne og Norge

Siden jeg var her i 2019 og nå da jeg er tilbake er inntrykket ikke endret seg mye.

Nordmenn og færøyinger er ganske like. Vi liker natur, deler litt av samme humor og er ganske rolige. Bryne har levert et fint inntrykk, liten by med kort vei å gå til alt man trenger. Jeg har bodd på Bryne Hotel & Kro, som forresten lager fantastisk mat. Tror jeg kommer til å trives her.

Mottakelse i klubben

Alle har vært veldig snille og jeg føler det er en homogen gjeng spillere som alle ønsker kun det beste for hverandre og klubben. Mye unge spillere og gode folk i administrasjonen også.

Kunnskap til Obos

Min forestilling er umiddelbart at den er ganske jevn, fysisk og direkte. Kjenner ikke alle nye lag, men de fleste etablerte har jeg enten sett eller spilt mot tidligere.

Forventninga til sesongen

Helt sikkert at vi kommer vise "eksperter" at det bor mer kvalitet i laget, selv om det ikke er alle som har så mye rutine på Obos-nivå. Kan vi gjøre Bryne Stadion til ett "FORT" og bruke kontringsspillet vårt på de tøffe borteturene er det fort gjort at vi ligger nærmere topp enn bunn.

Personlig har jeg satt mig høye mål som jeg vil holde personlig, men klarer jeg de vil det hjelpe laget veldig godt

Bryne sammenlikna med tidligere klubber

Bryne sitter på noe fine fasiliteter. Gress-stadion, SATS treningssenter rett ved klubbhuset, og Jærhallen.

Bra treningskultur, sulten gjeng spillere.

Heltidstrenere og profesjonelt setup med, fysio-medisinsk, gps system og video system.

Alle de utenlandske klubber jeg har vært i har satsa mye på spiller-logistikk og kjøpt sig til kvalitet. I Bryne tror jeg dere avler frem kvaliteten selv og det er noe jeg vil være med til. Resultat kommer ikke over natta, men i alt du gjør dag inn og dag ut.

MEinhard Olsen 2