Til Toten for å ta poeng

Bryne skal spille mot Raufoss i OBOS-ligaen lørdag klokken 16:00. Kevin Knappen reiser til Toten for å ta med seg poeng hjem til Jæren.

Herrelaget reiser til en vanskelig bortebane der Bryne har hatt tøffe hjemturer tidligere med 4-1 tap i 2021 og 5-1 i 2016.

I fjor tok vi tre veldig viktige poeng mot Raufoss da Christian Landu-Landu scoret kampens eneste mål og Bryne tok seg opp på kvalikkplass i siste serierunde. Snøen har smeltet siden den gang og vi er klare til en ny kamp på NAMMO stadion med vår i luften.

Hovedtrener Kevin Knappen er klar på hva han vil.

– Bryne skal se ut som Bryne. Vi reiser dit for å ta tre poeng.

Mandagens kamp mot Levanger er historie, nå er det neste kamp som gjelder. Knappen og hans menn trenger bedre uttelling i helgen dersom poengene skal bli med hjem.

Det e ventet en fin gjeng med trofaste bortesupportere som tar turen til Raufoss.

– Vi produserer nok muligheter. Vi må fortsette å produsere, så vil uttellingen komme. Vi e rolige på dette og fokuserte på prestasjonen. Vi må ikke bli ledet for mye av omgivelsene rundt oss. Forventningene som ligger får være forventninger så skal vi fokusere på våre oppgaver. Vi må ha med oss noe hjem.

Laget reiser til Østlandet etter treningen på fredag for å sikre optimal oppladning til kamp. Troppen er stort sett uendret, men Igor Spiridonov er tilbake i trening og reiser til Raufoss.

Raufoss er også et lag som har slitt med uttelling til nå denne sesongen. De står med kun 1 poeng etter tre kamper. Bryne står med 3 poeng. I denne kampen blir det to lag som trenger alle poengene for å være der de ønsker å være på tabellen.

– Vi har godt nok lag til å få med poeng, men vi må ut å gjøre jobben. Spiller vi med både hodet og hjertet så vinner vi, avslutter Kevin Knappen før avreisen til flyplassen.