To bautaer takker for seg

Henning Romslo og Bjarne Langeland takker begge for seg etter mange gode år i Bryne FK.

Henning Romslo avslutter sin karriere som profesjonell fotballspiller og tiden i Bryne FK er dermed over.

31-åringen har vært Brynespiller i to perioder: Egersunderen var 16 år første gang han tok på seg Brynedrakten som juniorspiller, og han ble etter hvert med i A-troppen. Henning spilte seg etter hvert inn på A-laget og var A-spiller i to og en halv sesong fra han var 20 år.

I februar 2020 gjorde Henning comeback i Brynetrøya, og han ble en viktig del av laget som rykket opp fra Post Nord til OBOS-ligaen dette året.

0S6A6258.JPG
Kaptein Romslo har spilt sin siste kamp for Bryne FK.

Trener Kevin Knappen sier at Henning er en ekstremt lojal og ærgjerrig fotballspiller. Han har vært kapteinen som ledet skuta på en god måte. Kevin roser ham for innsatsviljen, og sier at Henning er en type leder som har et tydelig kroppsspråk og lar føttene snakke. Han er en kriger som går foran, og han bidro sterkt til å snu den vonde trenden vi hadde før sommeren.

Henning har de tre siste sesongene kombinert fotball på toppnivå, familie samt pendling mellom Bryne og Egersund, der han også er daglig leder i Byggvell. Henning sier at dette har gått bra fordi dette er gjort i et godt samarbeidsklima med Bryne, og med god forståelse fra familien. Men det er viktig å gi 100 prosent og være til skikkelig stede på alle arenaene. Dette sier Henning at han har kjent mye på, og har derfor bestemt at nå er tiden inne for å nedprioritere toppfotballen.

– Dette var ingen lett avgjørelse, men det føles riktig for både meg, for klubben og de jeg har rundt meg. Jeg kommer trolig til å spille litt fotball framover, men da blir det på hobbybasis, forteller Henning Romslo.

Henning hadde tilbud fra Bryne om å forlenge kontrakten, og vi respekterer Henning sin avgjørelse om å legge opp. Hele klubben takker Henning for innsatsen og ønsker ham lykke til videre.

Henning på sin side heier på Bryne og har tro på satsingen framover.

– Jeg ønsker å rette en stor takk til klubben, supporterne og B-Gjengen som har støttet laget i medgang og motgang. Jeg setter stor pris på tiden jeg har hatt i Bryne.

0S6A6021.JPG
Langeland og Henning har jobbet utrettelig for Bryne FK i mange år.

Langeland takker av
Bjarne Langeland avslutter en lang karrieren i Bryne. 29-åringen ble gratulert med 200 spilte kamper for Bryne i siste seriekamp mot Sandnes Ulf, og han har vært Brynespiller de siste seks sesongene.

Trener Kevin roser Bjarne for å være en tilpasningsdyktig, all-round fotballspiller som har blitt flyttet rundt i ulike posisjoner på laget. Bjarne startet denne sesongen som sentral midtbane, og har deretter spilt både venstre vingback og midtstopper.

– Det har vært svært verdifullt å kunne benytte Bjarne i ulike posisjoner, etter hvert som vårt behov endret seg. Han hadde også en viktig rolle i laget i snuoperasjonen etter tapsrekken i starten av sesongen, sier Knappen.

0S6A1189.jfif
Langeland i aksjon mot Åsane tidligere denne sesongen.

Vi takker av en spiller med lang erfaring, og selv om Bjarne har en dialekt som røper hvor han kommer fra, så blir han betraktet som en lokal Brynespiller. I 2022-sesongen vil han bli spesielt husket for å være svært sentral i 5-0 seieren mot Raufoss: Der ble Bjarne først snytt for et soleklart straffe. Deretter svarte han med å spille skjorta av alt og alle, med både perlescoring og spill i ypperste klasse.

Bjarne takker for tiden i Bryne, og sier at det var et ekstremt vanskelig valg å slutte av. Bjarne har stor tro på Bryne til neste år, og synes det er noe spennende på gang som han helst skulle fulgt videre.

– Det har vært en ryddig dialog mellom klubben og meg mht. å drøfte betingelsene for en kontraktsforlengelse. Man kan aldri være 100 prosent sikker i slike avgjørelser, men nå må jeg se framover. Dette er en balanse mellom å satse for fullt som profesjonell fotballspiller, og å kombinere med øvrig jobb og familiesituasjon, forteller Langeland.

Klubben respekterer Bjarne sitt valg. Vi takker Bjarne for den gode jobben han har gjort for Bryne og ønsker ham lykke til videre.

– Til slutt vil jeg rette en stor takk til B-Gjengen som har støttet oss i tykt og tynt. Jeg er sikker på at de vil heie Bryne oppover på tabellen, og setter stor pris på den støtten jeg har fått.