Ny Toppspillerutvikler i Bryne FK

Vi har ansatt Sebastian Nilsen som ny Toppspillerutvikler i trenerteamet til Bryne FK. Dermed er siste brikke på plass i trenerteamet for Utviklingsavdelingen.

Sebastian kommer fra stillingen som hovedtrener for G19 i Sandnes Ulf, kombinert som assistenttrener for 2-laget. Sebastian jobbet i tillegg med spillervurderinger og videoanalyser. Fra 2017 til 2021 var han assistenttrener for A-laget i Hødd og hovedtrener for G16. Han er dermed også en god kjenning av Kevin Knappen og Mikkel Bjørnstad.

Sebastian gleder seg til å ta fatt på jobben som toppspillerutvikler i Bryne FK rett over nyttår. Han får spesialansvar for enkeltspillere fra 15 år, og spillere som er klare for å ta det siste steget inn på A-laget.

– Det blir kjekt å komme til en klubb som er full av fotballhistorie og sterke tradisjoner, sier Sebastian. Jeg føler at Bryne FK har mye bra på gang og jeg skal gjøre mitt for å få enkeltspillere og lagene til å prestere enda bedre.

Utviklingsansvarlig Sigbjørn Bø er svært fornøyd med at han nå har et komplett trenerteam for Elitesatsing i aldersbestemte lag for 2023-sesongen. Sigbjørn er sikker på at Sebastian er en type som kommer til å passe fint inn i trenermiljøet.

– Sebastian har en faglig ballast som er spennende tilskudd for spillerutviklingen og analysearbeidet i Bryne FK.