Tosifret klubbrekord

Herrelaget skrev ny klubbhistorie på torsdag da de slo Forus og Gausel hele 10-0 i første runde av NM.

Foto: Tarjei Sel, Jærbladet.

Mange nye og mange unge spillere fikk muligheten til å vise seg fram mot Forus og Gausel i cupen torsdag kveld.

Bryne vant til slutt 10-0 etter en meget solid gjennomført kamp. Hele 8 spillere tegnet seg på scoringslisten og 16 år gamle Kristian Skurve Håland debuterte for Bryne i offisiell kamp med Hattrick.

Rutinerte Jon-Helge Tveita satte standarden da han startet målfesten med sin 1-0 scoring mot barndomsklubben etter 21 miutter. Derfra og inn gikk det slag i slag og måltelleren på Knudamyrå fikk det travelt resten av kampen.

De andre lokale ungguttene i angrepsrekken fikk også vist seg frem. Både Sjur Jonassen og Elias Årsvoll scorte hvert sitt mål.

Bli med oss på neste hjemmekamp!
Det lønner seg fremdeles å kjøpe sesongkort

Sjur og Elias viste seg frem med hver sin scoring.
Sjur og Elias viste seg frem med hver sin scoring. Foto: Tarjei Sel, Jærbladet.

Midtstopper Jacob Haahr Steffensen var også oppe og puttet sin første Brynescoring. Det var også de andre nykommerene i klubben. 17 år gamle Imre Bech Hermansen spilte hele kampen for Bryne og noterte seg med sin første scoring for Bryne. Det samme gjorde Alfred Scriven som enkelt kunne åpne målkontoen sin etter en uheldig keeperinvolvering i forkant av 0-9.

Det hele ble avsluttet av Sigurd Grønli som drylte inn et frispark fra rett utenfor 16-meteren minutter før full tid.

Kjøp billett til kampen mot Levanger på mandag:
Kjøp billett til neste hjemmekamp

Sem Alexander Bergene gjorde sitt for å holde nullen i sin første offisielle kamp i mål for klubben. Luis Görlicj fikk også vist frem sine offensive kvaliteter på høyreback med hele tre målgivende pasninger.

Bryne vant 10-0 og dette er klubbrekord. Sist Bryne vant med lignende siffer var mot Ålgård i 2019 da vi vant 9-0 i en førsterundekamp.

Største seier på øverste nivå var mot Bodø / Glimt i 1980. Da vant Bryne 7-0.

Topp tre største Bryneseire:
Forus og Gausel 10-0 i 2024
Ålgård 9-0 i 2019
Haugar 9-1 i 1992

Bli med oss på stadion. Kjøp sesongkort:
Kjøp sesongkort
Abonner på sesongkort

Kjøp billett til kampen mot Levanger på mandag:
Kjøp billett til neste hjemmekamp