Tre gull i Kattegat Cup

Bryne stilte med flere lag i årets Kattegat Cup i Grenaa. Tre av dem tok med seg pokalen hjem til Jæren.

Gutter 16, Jenter 15 og et søskenlag bestående av spillere fra flere klubber vant sine finaler i Danmark.

Vi gratulerer alle med pokal og takker alle spillere og trenere fra Bryne som deltok på turnering.

G16_2.jpg
Gutter 16 poserer med pokalen.

Reisebrev fra G16

Onsdag 27. juli sjekket alle guttene inn på skolen i Grenaa og var klar for Kattegat cup.

De aller fleste klarte å få godt med luft i madrassen og var klar for fire netter på luftmadrass. Vi hadde havnet i pulje med Gresvik, Halsen og Eidsvoll.

Første og eneste kamp på torsdag var mot Gresvik. Her spilte guttene en glimrende kamp og vant 6-0. På fredag var det Halsen som stod for tur. Til tross for dominerende banespill klarte vi ikke å få ballen i mål før helt på slutten og kunne ta med oss en 1-0 seier.

Målsetting på lørdag var å komme til finalen. Første ut var Eidsvoll som siste kamp i puljespillet. Oppvarmingen ble supplert med dansemoves fra innleid instruktør. I god Syden temperatur ble det 2-0 seier til guttene.

I semifinalen ble det lokaloppgjør mot Riska og vi drog i land en trygg og god 2-0 seier.

I finalen ble det gjensyn med puljelaget Halsen. Guttene var slitne men klarte å dra ut de siste kreftene og kontrollerte inn en 2-1 seier, og vi kunne ta med oss pokalen hjem til Bryne.

Goe gjeng på tur som har levert både på og utenfor banen.

Arne Veivåg
Trener G16

J15.jpg
Jenter 15 jubler for gull.

Reisebrev fra J15

Brynes J15 stilte med 18 jenter i U16 klassen på Kattegat Cup i Danmark.

Prestasjonene i gruppespillet var litt varierende, men de kom seg gjennom som nummer to i puljen og dermed videre til A-sluttspill. Der våknet jentene skikkelig og slo et bra Frøylandlag 3-0 i semifinalen.

I finalen møtte de det danske laget Grenaa. Brynelaget var revansjesugne etter å ha tapt mot Grenaa tidligere i gruppespillet. I finalen var det ingen tvil om hvilket lag som skulle gå seirende ut av kampen. Brynejentene vant til slutt 2-0 og fikk dermed løfte det største trofeet.

Jentene rapporterer at det har vært en fantastisk turnering med mye gode prestasjoner, samhold og minner for livet.

Kjetil Heskje
Trener J15

Gull i U14-klassen

I klassen U14 drenge Bryne slo Flekkefjord 4-0 i finalen. Laget bestod av spillere som var søsken til andre spillere som deltok på turnering.

Gutter_14_Kategat.jpg
VINNER U14 DRENGE: Bak fra Venstre: Soi (Jeppe Søyland), Christoffer Voll, Ådne Løge, Varg Våland, Martin Håland. Foran fra Venstre: Mikkel Håland, Henrik Lyngdal, Simen Mehus og Milian Lode.