Treningskamp Bryne FK - Klepp IL

Damelagets trenerteam også fornøyd med utbytte av treningskamp

Bryne FK damene spilte en god treningskamp søndag mot Klepp IL som jo til daglig holder til i Toppserien. God matching for spillerne og en godt fornøyd trener Terje Nesse uttalte følgende til Jærbladet:

– Jeg er stort sett fornøyd med gjennomføringen. Klepp scorer litt for lett på det første målet, hvor vi slipper markeringen og blir straffet for det. På det andre målet plukker de opp en pasning hos oss og scorer et fint mål. Vi blir hardere straffet for feil mot et topplag som Klepp. Den første halvtimen sliter vi med å finne ut av bevegelsene og posisjonsbyttene, og det gikk fortere enn vi er vant med. Vi visste det ville bli en kamp hvor vi måtte jobbe med defensiv struktur og sonespillet vårt. Vi får litt mer flyt i andre omgang og skaper flere fine offensive muligheter. Vi er fornøyd med moralen og viljen til jentene, og ser at vi er i rute.

Brynes lag: Iselin Evje Rusdal - Kristin Aarrestad Nesse, Mari Botne, Vilde Eiken Nilsen, Ingrid Kristine Bø - Karen Aarrestad Nesse, Linn Faberhagen, Mari Haaland, Karina Fløysvik Hæåk - Emilie Lomeland - Teresa Lode. Innbyttere: Mari Vatne, Synne Thunheim Hove, Eirin Bjerkreim Kleppa, Oda Stålesen, Line Grøsfjell og Jenny Flatmo.