Viktige trenerroller på plass

Bryne FK har ansatt Xavier Mondragão og Kenneth Eidsaunet som nye trenere for G17 og G15.

Xavier Mondragão er ansatt som fulltidstrener for Gutter 17. Xavier har vært toppspillerutvikler i Viking og hovedtrener for Ryger 14.

– Jeg er veldig glad for å være her. Dette er en utfordring jeg har vært på jakt etter og jeg ser frem til å hjelpe Bryne med å forme flere og bedre spillere.

Den faglig dyktige treneren har UEFA A-lisens og han har erfaring fra et toppakademi i Norge. Han har også internasjonal erfaring fra ulike kretser og toppklubber i Portugal. Treneren får mye skryt fra tidligere spillere og vi ser fram til å få med Xavier i utviklingsteamet i Bryne FK.

– Jeg ser på meg selv som en komplet trener. Jeg har trenerutdanningen i bunn, samt mange år med erfaring fra flere aldersgrupper, i tillegg til å ha jobbet som speider og toppspillerutvikler.

IMG_7215[34479].jpg
Kenneth Eidsaunet signerer for Bryne FK.

Kenneth Eidsaunet er tilbake i Bryne og skal begynne i en 25% stilling som trener for Gutter 15. Kenneth har lang erfaring som trener på Jæren og han har en fortid i Bryne både som juniortrener og assistent på A-laget.

– Jeg gleder meg til jobbe sammen med mange dyktige fotballfolk i Bryne og jeg ser virkelig fram til neste sesong.

Kenneth kommer fra en rolle som assistent for Klepp sitt damelag. Han skal kombinere trenerstillingen med jobben sin som idrettslærer på Jåttå VGS. Kenneth har også UEFA A-lisens samt lang erfaring fra og god kjennskap til lokalfotballen.

Kenneth er glad for å få muligheten til å jobbe med motivert ungdom som ønsker å bli gode  fotballspillere. Både de som har en drøm om å leve av fotballen og de som bare elsker fotball.

– Den viktigste jobben min blir å legge til rette for at vi får et miljø hvor det å tørre er viktigere enn frykten for å feile.